Do panteonu imprez sportowych na Śląsku dołącza właśnie JBL Run Katowice. Bieg, będący inicjatywą oddolną, spotkał się z bardzo przychylnym przyjęciem przez miasto Katowice i zyskał pełne wsparcie Prezydenta Marcina Krupy. Już 11 maja Plac Sławika i Antalla obok Spodka zmieni się miasteczko zawodów z wieloma atrakcjami dla biegaczy.
JBL Run Katowice (www.jblrun.pl) to bieg na dystansach 3 km (rodzinny walk&run dla wszystkich), 5 km i 10 km, z którego przychód w całości zostanie przekazany na cel charytatywny zasilając konto jednej z katowickich organizacji – Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych FIL prowadzącego Centrum Zimbardo na Nikiszowcu. Organizatorzy podkreślają, że celem biegu jest nie tylko chęć promocji aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia, ale również zostawienia po sobie czegoś dobrego.
Już w niedzielę, 11 maja o godzinie 11.00, spod katowickiego Spodka wystartuje po raz pierwszy JBL Run Katowice. Limit uczestników przewidziany jest na 1500 osób, a zapisy rozpoczną się już w najbliższą sobotę, 15 marca, o godzinie 18.00 (https://elektronicznezapisy.pl/event/13051/strona.html). Dla uczestników biegów na 5 km i 10 km przewidziane są atrakcyjne nagrody, a uczestnicy walk&run na 3 km otrzymają pamiątkowe gadżety. Meta biegu i miasteczko zawodów znajdować się będą na placu Sławika i Antalla obok Spodka w Katowicach. Trasa pętli na 5 km i 10 km obfituje w wyjątkowe atrakcje: Spodek, MCK (Międzynarodowe Centrum Kongresowe), NOSPR (Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia), Muzeum Śląskie, Biblioteka Uniwersytetu Śląskiego, Pomnik Powstańców Śląskich, 1 dzielnica.
– Katowice od lat wspierają inicjatywy sportowe i promują zdrowy tryb życia, dlatego cieszymy się, że możemy gościć kolejną imprezę biegową w naszym mieście. Udział w biegu ulicznym to niezwykła okazja, by połączyć pasję do biegania z niepowtarzalną atmosferą, jaką oferują Katowice. Mamy nadzieję, że listy startowe szybko się zapełnią, a biegacze wraz ze swoimi rodzinami i kibicami podejmą sportowe wyzwanie i będą się świetnie bawić – mówi Marcin Krupa, Prezydent Miasta Katowice.
– JBL to marka znana z niezawodnych produktów audio, która wielokrotnie angażowała się i angażuje w różnego rodzaju imprezy sportowe. Tym razem chcieliśmy zrobić coś z myślą o lokalnej społeczności, choć do wzięcia udziału w pierwszej edycji JBL Run Katowice zapraszamy biegaczy z całej Polski. Mamy nadzieję, że stanie się to przyczynkiem do odkrycia jak ciekawym miejscem jest Śląsk, a szczególnie miasto Katowice – mówi Magdalena Michulec, specjalista ds. promocji JBL.
Partnerami wydarzenia są: Miasto Katowice, Bażantowo Sport, Damrota Garden, Grupa Pietrzak.