Według badań przeprowadzonych przez ProtectMyID (firmy dostarczające kompleksowe usługi wykrywania kradzieży i ochrony przed oszustwami) około 15% amerykańskich konsumentów ciągle zapisuje swoje hasła i kody PIN na kartce w portfelu, w telefonie lub komputerze. Prawie polowa respondentów podejmuje kolejne kroki bezpieczeństwa, aby zapobiec kradzieży tożsamości, ale badania pokazują, że często są to najprostsze czynności zmierzające do zwiększenia ich bezpieczeństwa.
Ponad 50% nie sprawdza ikony kłódki, która oznacza, ze strona jest bezpieczna i wykorzystuje połączenie HTTPS. Ta sama grupa nie zabezpiecza hasłem swoich smartfonów. Około 55% ankietowanych nie zamyka przeglądarki internetowej po zakończeniu korzystania z konta bankowego online, aby zapobiec atakom.
Prawie 70% respondentów stwierdziło, ze martwi się o bezpieczeństwo swoich kont online podczas korzystania z publicznej sieci WiFi. Trzy czwarte ankietowanych obawia się kradzieży tożsamości przy używaniu witryn bankowych, a dwie trzecie obawia się tego także przy zakupach online.
Ich obawy potwierdzają specjaliści bezpieczeństwa, którzy szacują, że w ciągu 12 miesięcy naruszenia płatności mobilnych się zwiększą. Według ankiety tylko 23% specjalistów bezpieczeństwa uważa, że płatności mobilne skutecznie chronią dane osobowe.
Prawie połowa (47%) twierdzi, że płatności mobilne są bezpieczne, a 89% uważa, że gotówka to najbezpieczniejsza metoda płatności, ale tylko 9% woli jej używać. Według ankietowanych najbardziej skutecznym sposobem, by zabezpieczyć płatności mobilnych jest użycie dwuskładnikowego uwierzytelniania (66%), a następnie krótkoterminowy kod uwierzytelniający (18%).