Huawei, światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), poinformował, że z dniem 1 czerwca 2016 r. Junfeng Li zastąpi Owena Ou na stanowisku prezesa polskiego oddziału firmy. Owen Ou będzie pełnił funkcję prezesa działu konsumenckiego w Huawei Rosja. Junfeng Li dołączył do Huawei w 2001 roku jako inżynier w centrum badań i rozwoju. Początkowo zajmował się badaniami w obszarze sieci mobilnej w Centrum Obsługi i Utrzymania,
a rok później rozpoczął pracę nad rozwojem urządzeń dla sieci bezprzewodowych i oprogramowania dla stacjonarnych sieci szerokopasmowych. W 2005 roku wyjechał do Afryki, gdzie zdobył bogate doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowym oraz szeroką wiedzę o rynku ICT. W latach 2007-2013 podlegały mu oddziały Huawei w Kenii, Zambii, na Madagaskarze i Mauritusie. Niedługo potem objął stanowisko wiceprezesa Huawei na region Afryki Południowo-Wschodniej, gdzie był odpowiedzialny za rozwój kanału sprzedaży na rynku telekomunikacyjnym. W 2013 roku rozpoczął pracę w Polsce, gdzie jako wiceprezes przejął kierownictwo nad grupą biznesową Carrier w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. Rok później awansował na stanowisko prezesa tego oddziału.
Nowy Prezes Huawei Polska będzie odpowiedzialny za zarządzanie wszystkimi trzema grupami biznesowymi firmy – Carrier, Enterprise i Consumer. Li planuje skupić się na kontynuowaniu ścisłej współpracy z operatorami telekomunikacyjnymi w celu rozbudowy i poprawy jakości sieci, a jednocześnie wspierać realizację Narodowego Planu Szerokopasmowego. W segmencie Enterprise będzie w dalszym ciągu wzmacniał i poszerzał współpracę z partnerami kanałowymi, by zapewnić wysoką jakość produktów i rozwiązań odpowiadających na indywidualne potrzeby firm w szczególności w takich sektorach jak: edukacja, finanse, telekomunikacja, energetyka oraz sektor publiczny. Nowa strategia prezesa przewiduje dalszy wzrost udziałów marki na rynku smartfonów. Zakłada także pozycjonowanie urządzeń Huawei w segmencie premium oraz wzmacnianie świadomości marki wśród konsumentów.
Firma Huawei Polska poczyniła znaczne postępy podczas pełnienia przez Owena Ou obowiązków prezesa. W ubiegłym roku przychody firmy wzrosły o 48 proc. w porównaniu do roku 2014. Tak dobry wynik udało się uzyskać dzięki realizacji wielu kluczowych projektów, które miały znaczący wpływ zarówno na rozwój sektora ICT, jak i działania zmierzające do budowy społeczeństwa informacyjnego.
W segmencie Carrier firma zrealizowała wiele projektów we współpracy z lokalnymi operatorami, w tym wdrożenie wspólnej sieci 3G i 4G dla Orange i T-Mobile oraz ogólnopolskiej sieci radiowej dla P4. Razem z Polkomtelem firma dostarczyła obejmującą cały kraj technologię sieci transmisyjnej dla wsparcia usług LTE.
W sektorze Enterprise firma przeprowadziła znaczące wdrożenia dla sektora edukacji, w tym dostarczyła klastry obliczeniowe o bardzo wysokiej mocy dla Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego oraz Interdyscyplinarnego Centrum Modelownia Matematycznego i Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego. Dzięki tym urządzeniom uczelnie zyskały optymalne środowisko komputerowe wysokiej klasy, umożliwiające prowadzenie zaawansowanych badań naukowych m.in. w branży chemicznej oraz w dziedzinie meteorologii, lotnictwa, nawigacji satelitarnej czy alternatywnych źródeł energii. W ciągu ostatnich lat firma zrealizowała również wiele projektów w sektorze publicznym dla takich instytucji jak ZUS, Ministerstwo Finansów, Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna, czy też dla kilku miast: Radomia, Częstochowy czy Warszawy. Huawei udało się także wzmocnić swoją pozycję w sektorze finansowym, energetycznym i telekomunikacyjnym.
Na rynku konsumenckim Huawei został niedawno uznany za kluczowego producenta smartfonów w Polsce, dzięki uzyskaniu 19,8 proc. udziału w rynku z końcem I kwartału 2016 r. Huawei zaliczył 18-krotny wzrost w niecałe 3 lata. Znacząco zmieniło się także postrzeganie marki Huawei przez polskich konsumentów – od chińskich produktów niskiej jakości do urządzeń oferujących zaawnsowane technologie w pięknym designie, a także doskonały stosunek jakości do ceny. Udało się to osiągnąć dzięki zwiększeniu wydatków na marketing i pozycjonowaniu urządzeń firmy w segmencie premium. Obecnie co 5 polski konsument wybiera smartfon Huawei. Widać to w licznych nagrodach i uznaniach przyznanych firmie w ciągu ostatnich kilku lat, jak np. statuetki „Złoty Bell”, doceniające takie urządzenia jak Ascend 7, Huawei P8 czy też Huawei Watch oraz dwukrotnie firmę Huawei w kategorii Producent Roku. Huawei Watch został również wyróżnieny jako Produkt Roku magazynu Chip. Niespełna miesiąc temu redakcja Telepolis.pl przyznała „gwiazdkę” najnowszemu flagowcowi Huawei P9 w kategorii Najlepszy Produkt 2016 roku. Smartfon doceniła też redakcja Benchmark, uznając Huawei P9 za najlepszy smartfon fotograficzny. W zeszłym roku Huawei Polska otrzymała wyróżnienie za swoją działalność na rynku polskim, otrzymując tytuł Chinese Business Leader of the Year.