Od premiery smartwatcha HUAWEI WATCH GT w październiku 2018 roku, konsumenci na całym świecie kupili dwa miliony urządzeń. Sprzedaż produktu przyczyniła się do wzrostu udziału Huawei w segmencie wearables w ujęciu globalnym – w pierwszym kwartale 2019 wskaźnik ten wyniósł aż 282,2% w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. HUAWEI WATCH GT jest obecnie najpopularniejszym smartwatchem w portfolio Huawei. Zgodnie z danymi IDC, Huawei sprzedał na całym świecie łącznie
5 milionów urządzeń wearbales, w tym HUAWEI WATCH GT. Wynik ten plasuje firmę w gronie trzech największych światowych producentów wearables.
HUAWEI WATCH GT zyskał uznanie zarówno konsumentów, jak i mediów – użytkownicy doceniają urządzenie przede wszystkim za długi czas pracy baterii na jednym ładowaniu. Badania posprzedażowe pokazały, że jest to największa zaleta tego typu urządzeń. Aż 81% konsumentów wybrało smartwatch HUAWEI WATCH GT głównie ze względu na wiodącą w swojej klasie żywotność baterii.
HUAWEI WATCH GT działa na autorskim systemie marki, Life OS, i wyposażony jest w dwa chipsety, dzięki czemu może pracować na jednym ładowaniu nawet do dwóch tygodni w typowych warunkach użytkowania. Smartwatch wyposażony jest również w technologię monitorowania tętna, która dostarcza szczegółowych danych na temat stanu zdrowia użytkownika. Technologia ta została nominowana do nagrody MWC 2019, Best Wearable Mobile Technology Award.