Już blisko 6 milionów klientów banków obsługuje swoje konto z poziomu urządzenia mobilnego – wynika z badania PRNews.pl i Bankier.pl. Bankowość mobilną udostępniają dziś 22 banki komercyjne. Brakuje jej tylko w trzech instytucjach z ofertą detaliczną. Dane na temat bankowości mobilnej udostępniło nam 14 banków spośród 22 udostępniających taką usługę. Łącznie na koniec I kwartału 2016 roku instytucje te miały blisko 6 mln aktywnych użytkowników bankowości mobilnej.
– Dane, które udostępniły nam banki nie pozostawiają wątpliwości – bankowość mobilna cieszy się coraz większą popularnością. W ciągu minionego roku do banku w komórce przekonało się kolejne 2 mln użytkowników. Już tylko trzy banki z ofertą detaliczną nie udostępniają bankowości mobilnej swoim klientom. Wcześniej lub później będą musiały nadrobić dystans do konkurencji – mówi Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.
Najwięcej użytkowników bankowości mobilnej ma PKO Bank Polski. Konto z poziomu komórki lub tabletu obsługuje tam ponad 1,3 mln osób. Drugie miejsce zajmuje Bank Pekao SA, który ma 1,1 mln aktywnych klientów, a po piętach depcze mu mBank.
Najbardziej aktywnych użytkowników bankowości mobilnej ma ING Bank Śląski. W pierwszym kwartale wykonali oni aż 6,8 mln operacji. Różnica jest ogromna w stosunku do kolejnych miejsc. Klienci BZ WBK wykonali w I kwartale 2,4 mln operacji, a Banku Millennium 1,9 mln. Klienci Millennium najchętniej zakładają natomiast lokaty z poziomu aplikacji. Z danych udostępnionych przez bank wynika, że w pierwszym kwartale otworzyli blisko 39 tys. lokat.