Ponad 500 e-sklepów zgłosiło się do trzeciej edycji konkursu e-Gazele Biznesu. O tytuł e-przedsiębiorstwa rozwijającego się najdynamiczniej może zabiegać każda firma zajmująca się handlem w internecie, która w latach 2014-2015 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w 2015 roku. Prezentacje wyników rankingu odbędą się podczas pięciu gal (w Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Krakowie i Warszawie), na które zaproszeni zostaną laureaci rankingu z poszczególnych regionów kraju.
Co ważne, w rankingu nie jest istotna wielkość firmy.
Laureaci nie tylko otrzymają nagrody, ale również będą mieli okazję wysłuchać panelu dyskusyjnego z udziałem ekspertów rynku e-commerce. Spotkania będą także okazją do przyjrzenia się najnowszym zmianom w obsłudze logistycznej i płatniczej w segmencie e-handlu.
Od 1 października Poczta Polska ma nową ofertę paczkową uwzględniającą zmieniające się trendy w wysyłce produktów. – Polacy najchętniej wysyłają lekkie paczki, duża część produktów kupowanych w sieci również ma niewielką wagę. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, zdecydowaliśmy, że nasza oferta musi być jeszcze bardziej elastyczna. Teraz półkilogramową paczkę będzie można nadać za jedyne 8,50 zł. Chcemy, żeby klienci płacili faktycznie za to, co przesyłają, a nie za powietrze. – mówi Paweł Kopeć, Dyrektor Zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej.
Poczta Polska w ramach Grupy Kapitałowej rozwija dostępne w obsłudze on-line usługi logistyczne, paczkowe oraz usługi dodatkowe, jak obsługa płatności czy ubezpieczenia. Już teraz Poczta jest w stanie obsłużyć każdy podmiot z rynku, niezależnie czy jest to mała jednoosobowa firma, czy duża korporacja. Obecnie już ponad 60 proc. e-sklepów wysyła przesyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Autorem rankingu jest Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Poza Pocztą Polską partnerami Pulsu Biznesu w tworzonym rankingu są: Bank Pocztowy i MasterCard.