EmiTel S.A. – operator ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej wspólnie z nadawcami telewizyjnymi METRO, Telewizja WP i ZOOM TV prowadzą w mediach kampanię informacyjną dla odbiorców telewizji naziemnej. Twarzą akcji jest Cezary Żak, który w prosty sposób tłumaczy jak odbierać nowe kanały multipleksu 8, które dostępne są dla ponad 97% populacji Polski.
– „Chwyć pilota i sam wyszukaj 3 nowe kanały TV naziemnej” to nazwa kampanii, której twarzą jest znany i lubiany aktor, Cezary Żak. To pierwsza duża kampania informacyjna multipleksu 8. Krok po kroku wyjaśniamy jak skonfigurować odbiornik by móc odbierać nowe kanały Mam też nadzieję, że niebawem zakończymy negocjacje z telewizją publiczną i do obecnych 4 nadawców dołączy TVP z nowymi kanałami, w tym TVP Sport. To byłaby świetna wiadomość dla odbiorców telewizji naziemnej przed zbliżającymi się mistrzostwami świata w piłce nożnej. – mówi Andrzej Kozłowski, Prezes EmiTel S.A.
Obecnie na multipleksie ósmym (MUX8) dostępne są 4 kanały – METRO, NOWA TV, Telewizja WP oraz ZOOM TV. Budowa sieci MUX8 Naziemnej Telewizji Cyfrowej została ukończona 30 czerwca 2017 roku i została wykonana zgodnie z warunkami konkursu na rezerwację częstotliwości ogłoszonego przez UKE w marcu 2015 r. oraz wydanej decyzji rezerwacyjnej. Państwowy Instytut Łączności z Wrocławia potwierdził na podstawie przeprowadzonych pomiarów i analiz (zgodnie z obowiązującą na świecie metodologią), że uzyskano pokrycie ludnościowe obszaru Polski na poziomie 97,63%. Sprawozdanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z działalności w 2017 roku również potwierdza spełnienie wymagań decyzji rezerwacyjnej związanych z pokryciem sygnałem telewizyjnym MUX8 terytorium Polski stwierdzając iż „Obecnie zasięg techniczny MUX8 zbliżony jest do pozostałych multipleksów telewizyjnych (MUX1, MUX2 i MUX3)”.
– Sygnał multipleksu 8 umożliwia odbiór nowych kanałów prawie 98% Polakom. Wskazywane w niektórych mediach wyniki braku zasięgu multipleksu ósmego wynikają z technicznych uwarunkowań u samych odbiorców. Często nie są oni świadomi, że aby odbierać nowe kanały trzeba je wyszukać w odbiorniku telewizyjnym. Zdarza się też, że widzowie nie posiadają anteny odbiorczej, której zakup w sklepie nie jest wielkim wydatkiem. W prowadzonej w mediach kampanii staramy się to w prosty sposób wytłumaczyć. – mówi Jerzy Godek, Członek Zarządu ds. Techniki w EmiTel S.A.
EmiTel jest wiodącym operatorem naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce. Spółka jest liderem w zakresie cyfrowych emisji radiowo-telewizyjnych oraz usług bazujących na nowoczesnych systemach łączności bezprzewodowej. Firma posiada ponad 60-letnie doświadczenie w obszarze komunikacji bezprzewodowej, obecnie bierze aktywny udział w rozwoju infrastruktury na potrzeby usług Inteligentnych Miast (Smart Cities), Internetu Rzeczy (IoT) oraz budowie infrastruktury na potrzeby m.in. telefonii komórkowej i łączności kryzysowej.