środa, 2 października, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Kampania wizerunkowa sieci WPmobi

    Zobacz również

    Pod koniec sierpnia Wirtualna Polska – pod marką WPmobi – oficjalnie wystartowała jako wirtualny operator komórkowy. Z początkiem września rozpoczyna się intensywna kampania reklamowa tej oferty.

    - Reklama -

    „Naszą
    grupą docelową są osoby w wieku 15-24, z dużych miast, korzystające z
    Internetu oraz pre-paidów – czyli takie, które po pierwsze mają
    sceptyczny stosunek do reklam, a po drugie – dużo czasu spędzają przy
    komputerze oraz poza domem w towarzystwie przyjaciół. W związku z tym
    kampanię WPmobi oparliśmy na dwóch silnych filarach: Internecie oraz na
    outdoorze i mediach niestandardowych.”
    – mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w WP. „Skuteczność
    nośników niestandardowych z sukcesem sprawdziliśmy zresztą w praktyce
    podczas naszej ubiegłorocznej kampanii – Internet z widokiem na… wp.pl.
    Z badań po kampanii wynika bowiem, że tego typu interaktywna
    komunikacja podoba się młodzieży i jest lepiej zapamiętywana.”
    – dodaje Joanna Pawlak

    Różowy Pałac Kultury

    Kampania rozpoczęła się
    silnym – niestandardowym – uderzeniem. W dniu oficjalnego launchu w
    godzinach 20.00-01.00 Pałac Kultury w Warszawie został podświetlony z
    czterech stron na różowo. To pierwsza tego typu akcja w historii PKiN.
    Dodatkowo, w najbardziej zatłoczonych miejscach Warszawy (Nowy Świat,
    Chmielna, metro Centrum, metro Świętokrzyska) pojawiły się GoBoardy –
    mobilne nośniki ambientowe z hasłem „Zobacz RÓŻnicę”. Za ich pomocą
    rozdano przechodniom kilka tysięcy różowych okularów. Następnego dnia
    wykupiona została także pierwsza strona w sześciu wydaniach Metra –
    udająca „jedynkę” gazety i wyjaśniająca całe zdarzenie.

    „Podświetlenie PKiN było ogromnym przedsięwzięciem. Na kopułkach
    wokół Pałacu musieliśmy ustawić sprzęt oświetleniowy o łącznej wadze
    półtorej tony. Największym wyzwaniem było podświetlenie górnych partii
    budynku. Świecenie tego kolosa udało nam się jednak przeprowadzić
    zgodnie z planem. Doceniła to także nasza grupa docelowa – zdjęcia
    podświetlonego PKiN zrobione przez przechodniów pojawiły się na
    prywatnych blogach w Internecie.”
    – opowiada Natalia
    Hatalska-Wozniak, Kierownik Zespołu Komunikacji w WP. Wszystkie
    kreacje pojawiające się na nośnikach – zarówno standardowych, jak i
    niestandardowych bardzo mocno wykorzystują element kontekstowości.
    Rozwiązanie to widoczne jest zwłaszcza w prasie, gdzie treść reklamy
    dostosowana jest do tego, co znajduje się na stronie redakcyjnej. „Grupa,
    do której docieramy, oczekuje od reklamy przede wszystkim rozrywki.
    Dlatego elementem wiodącym w naszej kampanii jest Brand Hero – Mobi –
    przybysz ze świata Internetu, który pozwala komunikować się z innymi
    ludźmi, a także załatwiać codzienne, pozornie trudne sprawy.”
    – mówi Natalia Hatalska. „Mobiego
    spotykamy w różnych sytuacjach i w różnych kontekstach: raz na
    zakupach, raz w przebraniu konduktora w pociągu, raz z popcornem na
    kolanach w projekcie wykorzystywanym na oparciach foteli w kinach.
    Łącznie przygotowaliśmy kilkadziesiąt wersji tej postaci.”
    – dodaje Natalia Hatalska.

    Media:

    Kampania WPmobi prowadzona będzie
    zarówno na tradycyjnych nośnikach wysokozasięgowych (prasa, outdoor,
    radio), jak i na nośnikach niestandardowych (uchwyty w autobusach,
    wlepki w pociągach, metrze, na lustrach w sieciach odzieżowych).„Kampanię
    koncentrujemy w siedmiu największych miastach w Polsce, m.in. w
    Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Katowicach. Tu widoczny będzie przede
    wszystkim silny outdoor: wykorzystaliśmy takie nośniki, jak citylighty
    wraz z projektem specjalnym umieszczonym na dachach przystanków,
    cityscrolle ustawione w miejscach spowolnionego ruchu oraz tyły
    autobusów – tzw. fullbacki. Ale nie oznacza to, że nie będzie nas także
    i w mniejszych miejscowościach. Tu staramy się dotrzeć do naszej grupy
    docelowej za pomocą niestandardowych nośników – między innymi
    wykorzystując naklejki w sieciach odzieżowych, w pociągach TLK,
    ekspresach i Intercity, stojaki w sieciach restauracji, czy będąc na
    ulotkach pizzerii DaGrasso, PizzaHut i TelePizza.”
    – mówi Natalia Hatalska. „Nie
    zabraknie nas również w miejscach, w których młodzież spędza najwięcej
    czasu – a zatem na uczelniach, w szkołach średnich i… w klubach. W tych
    miejscach wykorzystujemy nie tylko wlepki, ale także plakaty B1.”

    Nośniki tradycyjne:

    „Dobierając media, zrezygnowaliśmy z telewizji.” – mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w WP. „Okazało
    się bowiem, że to najmniej popularny sposób spędzania wolnego czasu
    przez naszą grupę docelową. Na pierwszym miejscu stawiają oni Internet,
    na kolejnych przebywanie wraz z przyjaciółmi poza domem: w kawiarniach,
    klubach, centrach handlowych.

    • prasa: młodzieżowa, city info, komputerowa (m.in. Metro, Co jest grane, Twist, Bravo, Play etc.);
    • radio: kampania w Radiu Zet, RMF FM, RMF Maxxx, Radiostacji, sieci ESKA;
    • outdoor: citylighty tradycyjne + projekt specjalny na dachach przystanków, cityscrolle, fullbacki – tyły autobusów;
    • Internet: silna kampania autopromocyjna.


    Nośniki niestandardowe:

    • indoor: plakaty
      B1 w szkołach średnich, na uczelniach, w toaletach klubów i kawiarni;
      wlepki na uczelniach; plakaty i wobblery w sieciach odzieżowych;
    • ambitne:
      HandyMedia – uchwyty w autobusach, wlepki w pociągach, w metrze
      warszawskim, naklejki na lustrach w sieciach odzieżowych; na ławkach
    • w szkołach językowych, tablestandy w restauracjach; naklejki fluorescencyjne na oparciach foteli w kinach.


    Hasło wiodące: Dużo więcej niż zwykła komórka

    Wariacje hasła w zależności od miejsca:

    • Kina: Zaspokoisz apetyt na kino
    • Uchwyty w autobusach: Masz Internet w garści
    • Pociągi: Jazda za darmo – tylko w Internecie
    • Sieci odzieżowe: Ściągniesz dane szybciej niż ciuchy
    • Restauracje: Serwujemy Internet; Poczta w serwisie
    • Metro: Odjazd na całej linii
    ŹródłoWP
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Poprzedni artykuł
    Następny artykuł
    - Reklama -

    Najnowsze

    Garmin wzbogaca Outdoor Maps+ o ekscytujące aktualizacje

    Garmin (NYSE: GRMN) ogłosił dziś dodatki i aktualizacje swojego rozwiązania do mapowania premium, Outdoor Maps+ . Dostępne na całym...