Z początkiem maja 2015 r. stanowisko dyrektora działu rozwoju organizacji partnerskich (Partners Business & Development Manager) w polskim oddziale Microsoft objął Karol Wituszyński. W nowej roli zastąpił Małgorzatę Gryz, która objęła funkcję dyrektora ds. wsparcia usług (Support Practice Manager) w dziale Enterprise Services. Karol Wituszyński, absolwent Wydziału Informatyki i Ekonometrii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, dołączył do firmy Microsoft w 2002.
Był odpowiedzialny za współpracę Microsoft ze środowiskiem akademickim,następnie kierował zespołem, który jest odpowiedzialny za wdrażanie najnowszych technologii Microsoft wśród specjalistów IT, programistów, startupów i małych firm wytwarzających oprogramowanie. Przez ostatnie 2 lata był również odpowiedzialny za realizację długofalowej strategii współpracy z sektorem edukacji w Polsce. Przed dołączeniem do Microsoft, pracował na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i zdobywał doświadczenie w różnych firmach, między innymi w Altkom Akademii.
– Współpraca z partnerami jest kluczowa dla rozwoju Microsoft. Firmy te każdego dnia tworzą, sprzedają i wdrażają rozwiązania szeroko stosowane przez naszych klientów. W ostatnich latach oczekiwania naszych klientów w obszarze mobilności, przetwarzania informacji, chmury obliczeniowej oraz wykorzystania sieci społecznościowych bardzo się zmieniły. Ten proces pociągnął za sobą głęboką transformację biznesową i technologiczną całej branży IT. Wspólnie z zespołem będziemy wspierać naszych partnerów w tej zmianie. Wierzę, że wdrożenie nowych modeli biznesowych pomoże partnerom zwiększyć zyskowność ich biznesu i będzie skutkowało wzrostem innowacyjności gospodarki naszego kraju – powiedział Karol Wituszyński, nowy dyrektor działu rozwoju organizacji partnerskich w polskim oddziale Microsoft.
W nowej roli Karol Wituszyński będzie odpowiedzialny za realizowanie strategii partnerskich oraz rozwój ekosystemu partnerów Microsoft w Polsce. Do jego zadań będzie również należało zarządzanie komunikacją z partnerami firmy.
Poprzedniczka Karola Wituszyńskiego, Małgorzata Gryz, jest związana z Microsoft od 2006 roku, kiedy to przejęła zarządzenie działem Leadership, Talents Development & Organization w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Następnie przez trzy lata pełniła funkcję dyrektora ds. relacji z klientem i partnerem (Customer & Partner Experience).
Przed związaniem się z Microsoft pracowała dla firm takich jak Unilever, Instytut Rozwoju Biznesu, HP. Małgorzata Gryz posiada stopień magistra politologii i nauk społecznych, ukończyła również College Handlu Zagranicznego i Języków Obcych. Jest certyfikowanym trenerem MBTI oraz mentorką programu Vital Voices.
– Lata spędzone w dziale Partners Business & Development Microsoft były dla mnie bardzo ważnym etapem w rozwoju kariery, przede wszystkim ze względu na możliwość współpracy z firmami partnerskimi, dzięki którym zmienialiśmy polski rynek IT. Współpraca z Partnerami dała mi szeroki obraz rynku i pokazała rozmiar potrzeb Klientów w zmieniającym się świecie. Niech będzie mi wolno podziękować wszystkim Państwu, z którymi miałam możliwość współpracować w ciągu ostatnich lat. Nowa rola, którą piastuję od początku maja, to ważne wyzwanie na mojej zawodowej ścieżce. Zrobię co w mojej mocy, aby w nowej funkcji w pełni wykorzystać zdobyte dotychczas doświadczenie i kontynuować współpracę z Partnerami w innym kontekście – podkreśla Małgorzata Gryz, nowa dyrektor ds. wsparcia usług w dziale Enterprise Services w polskim oddziale Microsoft.