46% firm przyznaje, że nie wie wystarczająco dużo na temat zagrożeń dla bezpieczeństwa IT, których jest celem, dlatego – co zrozumiałe – obawia się cyberataku. Aby pomóc zespołom IT zmierzyć się z tymi wyzwaniami, Kaspersky Lab uruchomił „Cybersecurity for IT Teams Online” – nowe interaktywne szkolenie pomagające zespołom IT rozwijać podstawowe umiejętności w zakresie bezpieczeństwa informacji.
Umiejętności nabyte przez zespoły podczas szkolenia pomogą personelowi wsparcia IT w przedsiębiorstwie podnieść jakość swojej cyberobrony.
Według raportu Kaspersky Lab dotyczącego ekonomii bezpieczeństwa IT co druga firma martwi się brakiem świadomości cyberbezpieczeństwa wśród pracowników – które może prowadzić do rozmaitych incydentów. Jednym z czynników mających związek z tymi niepokojącymi danymi statystycznymi jest brak podstawowych umiejętności specjalistów ds. wsparcia IT w zakresie wykorzystywania narzędzi bezpieczeństwa informacyjnego. W końcu to oni jako pierwsi otrzymują zgłoszenia od pracowników odnośnie problemów potencjalnie związanych z cyberzagrożeniami, czy to w postaci podejrzanego e-maila, czy tzw. „niebieskiego ekranu śmierci” na komputerze. Aby pomóc firmom wzmocnić pierwszą linię obrony IT, Kaspersky Lab wprowadził swoje pierwsze szkolenie online skierowane w szczególności do administratorów IT oraz personelu działów pomocy technicznej.
Cybersecurity for IT Teams Online to szkolenie modułowe z unikatowym programem interaktywnym, które pomaga specjalistom IT zdobyć praktyczne umiejętności w zakresie rozpoznawania potencjalnych scenariuszy ataków, jak również opanować zasady gromadzenia pierwotnych danych dotyczących incydentów w celu wysłania ich do usługi bezpieczeństwa informacji. Szkolenie ostało przygotowane z uwzględnieniem standardu zapisu danych do e-learningu SCORM 1.2, zintegrowane z korporacyjnymi systemami zarządzania nauczaniem (LMS) z dostępem do przeglądarki internetowej, i składa się z czterech modułów tematycznych:
- szkodliwe oprogramowanie,
- potencjalnie niechciane programy i pliki (tzw. PuP),
- podstawy prowadzenia cyfrowych śledztw,
- wiedza z zakresu phishingu i oprogramowania open source.
Każdy z modułów zawiera niewielki blok teoretyczny oraz ćwiczenia praktyczne. Szkolenie pomoże specjalistom IT nauczyć się wykorzystywać systemy bezpieczeństwa IT, takie jak narzędzia służące do przeprowadzania szczegółowej analizy w systemach, narzędzia do przechowywania obrazów dysków twardych oraz uzyskiwania zrzutów pamięci (np. FTK Imager), struktury przeprowadzania rekonesansu w otwartych źródłach (np. Recon-ng) oraz wiele innych. Rekomendowane przez Kaspersky Lab podejście obejmuje szkolenie trwające jeden rok, w którym uczestnicy pracują z programem 45-60 minut tygodniowo.
Wzbogacając swoją wiedzę w zakresie bezpieczeństwa informacji, specjaliści ds. IT pomogą swoim firmom wzmocnić pierwszą linię obrony, zmniejszyć liczbę cyberincydentów, nauczyć się rozpoznawania pośrednich oznak cyberzagrożeń, zwalczać phishing oraz wykrywać i blokować podejrzaną aktywność w sieci korporacyjnej.
Wraz z ciągłym wzrostem złożoności cyberzagrożeń przeobrażeniu ulega rola specjalistów IT oraz zespołów wsparcia IT. Dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, zespoły te potrzebują umiejętności w zakresie wykorzystywania narzędzi bezpieczeństwa informacji. Dlatego opracowaliśmy proste, interesujące szkolenie online oferujące rozwiązania dla realnych sytuacji, któremu należy poświęcić nie więcej niż godzinę tygodniowo — powiedział Wiaczesław Borilin, menedżer ds. programów edukacyjnych, Kaspersky Lab. Naszym celem jest nie tylko wyposażenie specjalistów IT w nową wiedzę z zakresu bezpieczeństwa informacji, ale również zapewnienie im pomocy w celu zwiększenia skuteczności zwalczania cyberataków w ramach pierwszej linii obrony swojej firmy.