Firma Kaspersky zdobyła wyróżnienie „Brand of the Year” w kategorii oprogramowanie antywirusowe w ramach plebiscytu World Branding Awards. Wyróżnienie to zostało przyznane w wyniku unikatowego procesu oceny i głosowania podczas prestiżowej ceremonii wręczania nagród zorganizowanej przez World Branding Forum.
Podczas ceremonii wręczenia nagród – która odbyła się 14 listopada w Kensington Palace, w Londynie – wyróżniono najlepsze na świecie marki za ich działalność oraz osiągnięcia. Wydarzenie to stanowi doskonałą okazję, aby globalne marki spotkały się we własnym gronie i poznały sukcesy współuczestników.
Proces oceny składa się z trzech części – wyceny marki, publicznego głosowania oraz badania rynku konsumenckiego. World Branding Forum przeprowadza wycenę finansową w oparciu o metodę przychodów i dla każdej z marek nominowanych do nagrody oblicza wynik badania rynku. W wyborze zwycięzców uwzględnia się również opinię publiczną wyrażoną w głosowaniu online. W wyniku takiego procesu firma Kaspersky została uznana za prawdziwie wyjątkową markę.
Wcześniej tego roku firma Kaspersky dokonała zmian w założeniach dot. marki oraz identyfikacji wizualnej w celu uaktualnienia swojej tożsamości oraz głównej filozofii. Nowa marka odzwierciedla wizję przyszłości oraz podejście do biznesu: Kaspersky to już nie tylko laboratorium antywirusowe, firma staje się liderem technologicznym posiadającym zaawansowane i wszechstronne portfolio rozwiązań i usług bezpieczeństwa. Nowa marka podkreśla również ewolucję firmy z działalności skupionej na cyberbezpieczeństwie w kierunku szerszej koncepcji cyberodporności oraz wsparcia dla tworzenia połączonych systemów, które są bezpieczne już na etapie projektowania w celu ustanowienia w przyszłości wyższych standardów w branży.
– Jesteśmy bardzo szczęśliwi z powodu zdobycia nagrody „Brand of the Year”. Szczególne znaczenie ma dla nas fakt, że otrzymaliśmy ją w roku, w którym wprowadziliśmy poważne zmiany dotyczące naszej marki. Świat jest już zupełnie inny niż w 1997 r., gdy firma powstała. Pojawiły się nowe potrzeby i aby im sprostać — nie tylko teraz, ale również w przyszłości — musimy ewoluować. Tym samym nasz rebranding to nie tylko zmiana logo; chodzi również o filozofię, która kształtuje każdy aspekt naszej działalności. Tworzymy bezpieczniejszy świat, który jest odporny na cyberzagrożenia. Świat, w którym ludzie i wszelkiego rodzaju organizacje mają zaufanie do technologii i wykorzystują ją w pełni. Świat, w którym produkty i usługi firmy Kaspersky pomagają osiągnąć ten cel – powiedział Andrew Winton, dyrektor działu marketingu w firmie Kaspersky.
Podczas tworzenia, rozwoju i realizacji projektu rebrandingu firma współpracowała z kilkoma agencjami. Wunderman Thompson, kreatywna agencja specjalizująca się w danych oraz technologii, pomogła w stworzeniu platformy marki oraz filozofii „Aktywuj przyszłość”. Natomiast nowa tożsamość wizualna oraz logo zostały opracowane przez agencję Moving Brands, która pomogła przedstawić najwyższej klasy wiedzę w zakresie inżynierii oprogramowania, która stanowiła fundament firmy i której firma pozostaje wierna.