Od ponad 10 lat firma Kaspersky, globalny lider w zakresie cyberbezpieczeństwa, rozwija swoją działalność w zakresie świadczenia usług o wartości dodanej dla operatorów xSP. W tym celu podjęto współpracę z różnymi partnerami na całym świecie, łącznie z największymi globalnymi i regionalnymi operatorami. W ciągu ostatnich sześciu lat obszar xSP firmy Kaspersky odnotował wzrost o 3 000% i stanowi obecnie około 10% globalnej sprzedaży B2C firmy.
Świat online to już nie opcjonalna, ale integralna część naszego życia. Z najnowszego raportu WeAreSocial wynika, że w 2019 r. liczba osób korzystających z internetu na całym świecie wzrosła o siedem procent i wynosi obecnie 4,54 miliardów użytkowników. Wraz z powstawaniem nowych usług dostępnych online zwiększa się zainteresowanie dostawców modelem zapewniania bezpieczeństwa w oparciu o subskrypcję. W efekcie operatorzy i dostawcy nie tylko sprzedają swoje produkty, ale również dbają o bezpieczeństwo klientów, budując zaufanie pomiędzy swoją firmą a użytkownikami, jak również wzmacniają swój ogólny poziom ochrony na wypadek potencjalnego incydentu naruszenia bezpieczeństwa danych.
Kaspersky Value Added Services for xSP stanowi jeden z najważniejszych obszarów działalności firmy. Obejmuje on nawiązywanie współpracy z dostawcami usług internetowych, operatorami sieci komórkowych, bankami, firmami ubezpieczeniowymi, dostawcami usług finansowych oraz branżą gier – czyli podmiotami, które świadczą klientom lub subskrybentom prawie każdy rodzaj usługi online. Firma Kaspersky współpracuje z ponad 450 różnymi partnerami na świecie, w tym z największymi operatorami globalnymi i regionalnymi. W ramach tego rodzaju partnerstw firma Kaspersky dostarcza ich klientom produkty B2C oraz B2B na podstawie subskrypcji, pomagając im zwiększyć swoje przychody poprzez spełnienie zapotrzebowania użytkowników na większe cyberbezpieczeństwo.
Ostatnio, oprócz typowych produktów do ochrony komputerów PC oraz urządzeń mobilnych, dużym zainteresowaniem wśród partnerów cieszy się rozwiązanie Kaspersky Safe Kids, które pomaga chronić dzieci online. Obecnie kanał xSP w dużej mierze przyczynia się do sukcesu tego produktu.
Jesteśmy dumni z naszego wzrostu w obszarze xSP. Odnotowaliśmy bardzo pozytywne wskaźniki w ciągu minionych sześciu lat i uważamy ten obszar działalności firmy za kluczową strategiczną siłę napędową. W okresie tym zdołaliśmy stworzyć globalny kanał promowania rozwiązań cyberbezpieczeństwa za pośrednictwem firm telekomunikacyjnych – powiedział Jewgienij Kasperski, dyrektor generalny firmy. Nasze partnerstwa zapewniają operatorom takie korzyści jak wysokie zyski, wygodne narzędzia dostosowywania produktu, szeroki wachlarz rozwiązań oraz wspólny marketing.
xSP to tylko jedna spośród szerokiego wachlarza usług, jakie firma Kaspersky oferuje swoim partnerom. Firma aktywnie rozszerza swoją linię produktów dla dostawców usług zarządzanych (MSP), o czym świadczy 57% wzrost rok do roku odnotowany w tym segmencie w 2019 r. Model ten sprawia, że klienci końcowi otrzymują nie tylko produkt jednego z partnerów, ale również gotową usługę IT. Jest to jeden z kluczowych trendów na rynku IT. Co więcej, model MSP cieszy się największą popularnością na rynkach rozwiniętych, łącznie z Japonią oraz państwami Europy Zachodniej oraz Ameryki Północnej. Firma pomaga partnerom rozszerzać i udoskonalać swoje usługi cyberbezpieczeństwa, oferując kluczowe rozwiązania takie jak Kaspersky Endpoint Detection and Response oraz Kaspersky Sandbox, jak również linię produktów dla sektora enterprise.