KAYAK zadebiutował w 2005 roku w Ameryce, jako pierwsza na świecie metawyszukiwarka turystyczna. Na polskim rynku firma obecna jest od 2012 roku. W ramach obchodów swojego 10-lecia, KAYAK stworzył infografikę przedstawiającą najważniejsze osiągnięcia firmy w ostatniej dekadzie. Wyniki KAYAK-a świadczą same o sobie – ponad miliard wyszukiwań rocznie oraz 40 milionów pobrań aplikacji mobilnej. KAYAK nie zamierza jednak spocząć na laurach i ciągle pracuje nad nowymi ulepszeniami.
Podstawą wszystkich produktów KAYAK-a są innowacyjne rozwiązania, za które odpowiedzialni są pracownicy firmy – aż 70% z nich to specjaliści ds. nowych technologii. KAYAK uważnie śledzi trendy w podróżowaniu, by przełożyć je na potrzeby użytkowników i stać się najlepszym kompanem podróży.
W ciągu ostatnich 10 lat KAYAK zaproponował m.in. takie ulepszenia, jak:
- zintegrowane wyszukiwanie lotów multi-city (grudzień 2005),
- aplikacja mobilna (marzec 2009),
- funkcja Explore, która pokazuje, dokąd i za ile można polecieć (czerwiec 2010),
- funkcja prognozowania cen, która podpowiada najlepszy czas na rezerwowanie lotów (styczeń 2013).
Dużą inspiracją dla KAYAK-a jest wzrost popularności smartfonów. Od stycznia użytkownicy aplikacji mobilnej mogą korzystać z nowej funkcji Hotel na dzisiaj, która umożliwia spontaniczne rezerwowanie noclegów. Od lutego w aplikacji mobilnej dostępna jest również funkcja Explore.
KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Serwis i aplikacja mobilna KAYAK umożliwiają łatwe przeszukiwanie setek stron turystycznych na raz, by znaleźć loty, hotele, samochody oraz oferty lot+hotel. Rocznie przetwarzamy ponad miliard zapytań o informacje podróżne i oferujemy lokalne wersje serwisu oraz aplikacji mobilnej w ponad 30 krajach i w 18 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.