Już jutro rusza kampania świąteczna T-Mobile pod hasłem „Kiedy bariery znikają, pojawia się bliskość”. Spot, będący częścią międzynarodowej kampanii, inspiruje do burzenia barier i otwierania się na innych. Przypomina również, że skupienie się na tym, co nas łączy, a nie co dzieli, pozwala znaleźć płaszczyznę porozumienia.
Choć żyjemy w świecie pełnym technologii, która pozwala nam łączyć się jak nigdy wcześniej, paradoksalnie wielu z nas zamyka się w swoich „bańkach”, komunikując się tylko z tymi, którzy myślą, wyglądają i działają podobnie. To sprawia, że coraz trudniej jest nam jako społeczeństwu otworzyć się na siebie i naprawdę porozumieć.
W T-Mobile chcemy łączyć ludzi i pokazywać, że warto przełamywać bariery, które mogą pojawiać się w naszych głowach. Angażujemy się w budowanie tolerancyjnego i bezpiecznego świata – bez nienawiści i dyskryminacji. Najnowsza kampania idealnie wpisuje się w tę filozofię, podkreślając, że stoimy po stronie tego, co jednoczy ludzi – mówi Ulrich Klenke, Head of Brand w Deutsche Telekom.
– Jako społeczeństwo nieraz udowadnialiśmy, jak wiele możemy osiągnąć dzięki wspólnym działaniom i skupieniu się na tym, co nas łączy. Każdy z nas może wiele zdziałać, gdy nie zamyka się w swojej „bańce”, w której dopuszcza tylko określone poglądy i schematy postępowania. Święta to dobry czas na to, by spojrzeć szerzej i otworzyć się na drugiego człowieka. Tą kampanią świąteczną chcielibyśmy zachęcić wszystkich do przełamania choćby najmniejszej bariery, która dziś oddziela nas od innych – mówi Paulina Rekosz, Dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką i Customer Experience w T-Mobile Polska.
Przełamywanie barier i budowanie bliskości
Świąteczny spot T-Mobile przenosi nas w urokliwy, współczesny świat baśni. Opowiada historię dwóch dziewczynek, które – choć mieszkają w pozornie różnych światach – nawiązują bliską i prawdziwą przyjaźń mimo dzielącej je szklanej ściany. Ich dziecięca ciekawość i otwartość przezwyciężają niewidzialne bariery uprzedzeń i napięć narzuconych przez społeczeństwo. Bohaterki udowadniają, że nawiązywanie relacji jest możliwe nawet w niesprzyjających okolicznościach.
Kulminacyjny momentem spotu jest scena, w której dziewczynki wymieniają się świątecznymi prezentami – jedna z nich wręcza drugiej cegłę, druga zaś w prezencie ofiaruje kamień. Te przedmioty to symbole ich wspólnego planu, którego celem jest zburzenie na zawsze dzielącej je szklanej ściany. Dziewczynki ochoczo sięgają po prezenty i z całej siły rzucają nimi w ścianę, by przełamać barierę…
W końcowej scenie kamera oddala się, ukazując, że dziewczynki znajdowały się w dwóch szklanych kulach ze śniegiem – to metafora społecznych barier, które sami sobie tworzymy, by oddzielić się od innych. Bariera, w postacie szklanych kul zostaje rozbita, tym samym otwierając drogę do prawdziwej bliskości.
Kampanię reklamową opracowała agencja MUW Saatchi & Saatchi Bratysława i będzie ona realizowana w 10 krajach europejskich, w których obecna jest Grupa Deutsche Telekom. Reżyserem filmu jest wielokrotnie nagradzany Alex Feil. Muzykę skomponowało studio Supreme Music.
W Polsce kampania będzie prowadzona w telewizji oraz kinie, na nośnikach OOH, w internecie, social mediach i w punktach sprzedaży operatora. Adaptację kampanii opracował Departament Zarządzania Marką i Customer Experience wraz z agencją PZL. Za działania w internecie odpowiada VML. Materiały BTL opracowała agencja ARC (Grupa Publicis). Zakupem i planowaniem mediów zajął się Dom Mediowy Mindshare.