środa, 11 grudnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Klienci wolą kontakt z człowiekiem niż z botem w contact center

    Zobacz również

    Aż 89% klientów jest gotowych zrezygnować z usług marki z powodu złej obsługi klienta, a 78% zapłaci więcej za produkt, jeśli wiąże się on z lepszą obsługą – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Intradiem. W obliczu tak dużego znaczenia jakości obsługi klienta, niepokojący wydaje się ujawniony w tym samym badaniu rozdźwięk między strategiami firm w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji a preferencjami konsumentów dot. tego, kto ma ich obsługiwać.

    - Reklama -

    Podczas gdy przedsiębiorstwa coraz częściej stawiają na rozwiązania oparte na AI w celu zwiększenia efektywności obsługi, klienci zdecydowanie preferują kontakt z człowiekiem niż z botem. Zadeklarowało tak aż 92% respondentów. Ten konflikt między dążeniem firm do automatyzacji a oczekiwaniami konsumentów może mieć poważne konsekwencje dla relacji z klientami.

    Wyniki tego badania potwierdzają to, co obserwujemy na co dzień w branży obsługi klienta. Mimo rosnącego entuzjazmu firm wobec sztucznej inteligencji, klienci nadal najbardziej cenią sobie ludzki kontakt i empatyczne podejście do ich problemów. Zbyt szybkie i zbyt szerokie wdrażanie rozwiązań opartych wyłącznie na AI może prowadzić do spadku satysfakcji klientów i osłabienia ich więzi z marką – komentuje Krzysztof Lewiński, CEO Armatis Polska, wiodącego outsourcera obsługi klienta i sprzedaży.

    Jak zwraca uwagę przedstawiciel Armatis, badanie Intradiem zostało wprawdzie zrealizowane na konsumentach w USA, ale nastawienie do botów jest podobne w Polsce. Pokazała to trzecia edycja badania Armatis Customer Experience Index, według którego niemal 3/4 Polaków wolałaby zaczekać w kolejce na obsługę przez człowieka niż zostać natychmiast obsłużonym przez bota. Co więcej, kontaktom z botami częściej towarzyszą negatywne (42,6%) niż pozytywne (17,1%) emocje.

    – AI w call center to nie kwestia zastąpienia ludzi, ale znalezienia optymalnej równowagi między technologią a ludzkim czynnikiem. Przyszłość to synergia między AI a ludzkim doświadczeniem. AI nie zastąpi ludzi, ale zmieni charakter ich pracy, umożliwiając skupienie się na zadaniach wymagających empatii i złożonego rozumowania – przewiduje CEO Armatis Polska.

    Badanie Intradiem pokazało również, że 90% konsumentów jest bardziej lojalnych wobec marek, które inwestują w obsługę klienta. Wśród doświadczeń, które mogą zniechęcić konsumenta do powrotu do marki, najwyżej plasują się wielokrotne błędy w rozliczeniach oraz konieczność wykonania wielu połączeń w celu rozwiązania problemu.

    Co ciekawe, badanie wykazało również, że dla 60% klientów jakość obsługi jest ważniejsza niż sam produkt, co podkreśla kluczową rolę efektywnej obsługi klienta w budowaniu długotrwałych relacji z marką.

    ŹródłoArmatis
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Świąteczny Stream Charytatywny. Maraton dobrych uczynków i grania w gry

    Tuż przed świętami, w weekend 14 i 15 grudnia 2024 roku youtuber Kronos i fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty zapraszają...