piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Klient 2.0 wyzwaniem dla rynku

    Zobacz również

    Nowoczesne technologie wpłynęły na powstanie nowego typu klientów. Są oni niecierpliwi i nielojalni wobec sprzedawcy. Zakupów najchętniej dokonują przez internet. Nie wierzą reklamom. Jak w takim razie przyciągnąć te osoby do firmy i sprostać ich wymaganiom, tak by zostali stałymi klientami?

    - Reklama -

    Klienci 2.0 to zazwyczaj nastolatkowie – tzw. millenialsi.

    Dużo czasu spędzają w sieci. W podejściu do zakupów znacząco różnią się
    od poprzedniego pokolenia.

    Klienci 2.0 kupują głównie w sklepach
    internetowych. Tradycyjne, stacjonarne placówki służą im tylko do tego,
    by obejrzeć produkt
    – mówi serwisowi infoWire.pl Michał Misiak z firmy
    Focus Telecom Polska.Aby sprawnie obsługiwać takiego klienta, sklep powinien stosować wielokanałową komunikację. Zapytania dotyczące produktów często są przekazywane telefonicznie, coraz więcej młodych ludzi woli jednak korzystać z czatów, wiadomości mailowych lub SMS-ów. Niezwykle istotny jest czas udzielania odpowiedzi przez sprzedawcę. Im krótszy, tym większa szansa, że klient będzie usatysfakcjonowany jakością obsługi i wróci do sklepu.

    To przede wszystkim właśnie jakość obsługi jest tym, czym sklepy internetowe mogą się wyróżnić. Warto zadbać więc o odpowiednią komunikację z klientem. Dziś to nie problem, ponieważ wiele dobrych gotowych narzędzi znajduje się w chmurze i jest ogólnodostępnych – stwierdza ekspert. Niestety, mimo tego dużo polskich firm nie jest jeszcze gotowych na wielokanałowość. Jest ona jednak konieczna – w stacjonarnym sklepie doradcą klienta jest ekspedient, który pomaga dokonać transakcji. Klienci 2.0 kupujący w sklepach internetowych również oczekują fachowego wsparcia sprzedawców.

    ŹródłoInfoWire
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Średnio 455 osób rocznie ginie w pożarach budynków

    Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji złożyło projekt rozporządzenia, w ramach którego obowiązkowa będzie instalacja autonomicznego czujnika dymu lub tlenku...