sobota, 16 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Kłopoty wirtualnych operatorów

    Zobacz również

    Według najnowszych danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, wirtualni operatorzy, którzy w zeszłym roku rozpoczęli działalność, zdołali zebrać do października 2007 r. zaledwie 53 tysiące klientów. Co prawda, eksperci szacują, że liczba tych ostatnich na koniec roku była wyższa, ale z pewnością nie przekroczyła 75 tysięcy – pisze Dziennik.

    - Reklama -

    Powyższa liczba to ułamek tego, co posiadają operatorzy: Plus, Era, Orange i Play – dysponujący infrastrukturą techniczną w postaci stacji nadawczych. Maja oni w sumie ponad 40 mln abonentów. „Operatorzy wirtualni (Mobile Virtual Network Operator – MVNO) planując sprzedaż zwyczajnie przecenili swoje możliwości” – mówi Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego IDC Polska.

    Jakie są przyczyny niepowodzenia operatorów wirtualnych? Na to pytanie dziennika odpowiada, Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Orange – Przegrywają oni, ponieważ nie mają znanej marki, odpowiedniej sieci sprzedaży i sprzętu – twierdzi. Wtóruje jej Jacek Niewęgłowski, wiceprezes Play’a, który zwraca uwagę, że grzechem pierworodnym MVNO jest uzależnienie się tych firm od operatorów posiadających infrastrukturę techniczną. Ponoszone w związku z tym opłaty stanowią aż 60-70 proc. wszystkich ich wydatków.

    Zdaniem Macieja Gawineckiego z A.T. Kearney operatorzy wirtualni weszli na rynek zbyt późno, kiedy czterech głównych graczy osiągnęło blisko 100 proc. penetrację rynku. „A Polacy są tradycjonalistami i nie są skłonni często zmieniać firmę telekomunikacyjną” – ocenia Gawinecki. „Firmy MVNO kompletnie nie doceniły jak ważna przy ich ofercie jest reklama” – dodaje Krzysztof Najder, ekspert z firmy doradczej Stratosfera specjalizujący się we wprowadzaniu nowych marek na rynek.

    Przypominamy, że w najbliższym czasie na rynek trafią nowi operatorzy wirtualni m.in.: Aster, Halo Polsat i Gadu-Gadu.

    ŹródłoDziennik
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Samsung świętuje europejską premierę Bespoke AI Laundry Combo podczas immersyjnej wystawy w Berlinie

    Samsung zaprezentował nową pralko-suszarkę Bespoke AI Laundry Combo podczas wyjątkowego wydarzenia w Berlinie, pełnego immersyjnych doświadczeń, które pozwoliły uczestnikom...