Ponad 1600 zrealizowanych zgłoszeń serwisowych, obsługa przeszło 800 użytkowników, wypracowanie standardów działania 24h/dobę – to bilans obsługi serwisowej firmy Play przez Hicron w maju 2013 roku, po blisko roku współpracy. Z początkiem sierpnia 2012 roku firma Play dołączyła do grona klientów serwisowych spółki Hicron. O wyborze zadecydowały głównie pozytywne doświadczenia we współpracy podczas realizacji projektu upgrade SAP.
Nie bez znaczenia było także elastyczne podejście działu serwisowego Hicron do obsługi nowego, wymagającego klienta.
– Hicron od kilku lat z sukcesem obsługuje bardzo duże firmy, liczące się nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie, co udaje nam się także ze względu na nasze zrozumienie dla ich wymagań. Kompetencje i doświadczenie to oczywiście podstawa, ale na zadowolenie klienta mają wpływ również takie czynniki jak bezpieczeństwo i gwarancja nieprzerwanej obsługi. W przypadku Play udało nam się sprostać wymaganiom klienta zapewniając odrębność działu serwisu Hicron od działu konsultingu, gwarantując odpowiednią liczbę konsultantów, współpracując tylko ze sprawdzonymi zewnętrznymi specjalistami, udostępniając konsultantów, programistów, koordynatorów i administratorów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – podkreśla Agnieszka Werbińska, Menedżer Działu Serwisu Hicron
W ramach obsługi serwisowej, Dział Serwisu Hicron wspiera blisko 800 pracowników Play w użytkowaniu systemu SAP we wszystkich jego obszarach: finansów, środków trwałych, kontrolingu, zarządzania materiałami, sprzedaży i dystrybucji, zarządzania kadrami i płacami, zarządzania projektami, hurtowni danych oraz Basis. Do aplikacji objętych obsługą serwisową należą także SAP Workflow, interfejsy z zewnętrznymi systemami (w tym stosowanymi do rozliczeń billingowych), jak również Enterprise Portal służący do wymiany informacji w ramach obsługi procesów biznesowych Play.
Konsultanci Hicron realizują także prace rozwojowe oraz projekty wdrożeniowe dla Play. Należą do nich na przykład opracowanie i wdrożenie rozwiązania e-Zamówienia służącego do wymiany dokumentów z dostawcami Play, wdrożenie modułu SAP Real Estate a także przygotowanie dodatkowego wymiaru ewidencji kosztów. Konsultanci Hicron przeprowadzą dla spółki Play także analizę biznesową systemu SAP w obszarze Treasury.
– Projekty jakie realizujemy razem z firmą Hicron przebiegają zgodnie z ustalonym harmonogramem i jesteśmy zadowoleni z postępów i wyników prac. Ma na to wpływ w dużej mierze bardzo przemyślane podejście Hicron, objawiające się oddelegowaniem bardzo dobrych konsultantów i dużym zaangażowaniem w prace już na etapie budowania koncepcji i tworzenia założeń projektowych – podsumowuje Agnieszka Kamieniecka, Kierownik Projektów w firmie Play.
Podpisanie kontraktu na serwis aplikacyjny rozpoczęło się tak zwanym projektem przejęcia/audytem systemów. Podczas tego etapu konsultanci Hicron zapoznali się z dokumentacją systemu SAP działającego u klienta. Przeprowadzili także szereg spotkań z kluczowymi użytkownikami systemu po stronie Klienta, składając swoje rekomendacje co do utrzymania i kierunku rozwoju systemu w kolejnych latach.
Hicron współpracuje z Play od lipca 2011, kiedy konsultanci spółki rozpoczęli projekt upgrade systemu SAP użytkowanego przez klienta.
Umowa na serwis aplikacyjny jest kontynuacją współpracy, ewoluującej w kierunku projektów rozwoju systemu. Oprócz Play, do największych klientów serwisowych Hicron należy między innymi Grupa MAN oraz 2 innych przedstawicieli branży automotive z Włoch i USA. Oprócz wsparcia w obsłudze systemu SAP, zespół Hicron świadczy serwis innych aplikacji: Oracle, Java, .Net, PHP. Hicron, licząc 30 konsultantów zaangażowanych jedynie w serwisową obsługę klienta, jest partnerem SAP posiadającym największy zespół konsultantów serwisowych.