Tegoroczna edycja konferencji BSides, odbywającego się w Las Vegas sympozjum na temat bezpiecznego przepływu informacji, została wykorzystana przez firmę Bitdefender, producenta programu antywirusowego, do niestandardowej akcji reklamowej. W holu centrum konferencyjnego ustawiono wielką rzeźbę przypominającą słynne Koloseum, zbudowaną jedynie z pudełek prezerwatyw, promujących program antywirusowy Bitdefender. Twórcy rzeźby podkreślali, że „Koloseum prezerwatyw”
symbolizuje ochronę, oferowaną przez tę aplikację.
Akcja nawiązywała także do wydarzenia, które miało miejsce rok wcześniej na konkurencyjnej imprezie Def Con. Grupa uczestniczek, niezadowolona z agresywnego zachowania mężczyzn biorących udział w konferencji, stworzyła specjalne karty. Wręczały je następnie tym uczestnikom, którzy dokuczali kobietom poprzez niechciane i obraźliwe uwagi.
Valleywag, plotkarski blog o życiu w Dolinie Krzemowej, stwierdził, że Historia molestowania seksualnego kobiet na konferencjach IT jest dobrze udokumentowana. Organizatorzy tegorocznego BSides chcieli odciąć się od porównań do niesławnej konferencji Def Con, z dumą podkreślając różnice płci swoich prelegentów.
Wśród społeczności hakerskiej, która tłumnie uczestniczy w obydwu konferencjach, „Koloseum prezerwatyw” wywołało wiele sprzecznych emocji. Organizatorzy akcji podkreślają jednak, że warto zwrócić uwagę na przekaz jaki niesie za sobą kontrowersyjna rzeźba.