Czy zdarzyło ci się bezradnie czekać przed półką sklepową na ekspedienta? Dzięki StoreXperience nie będzie już takiej potrzeby. Skanując specjalny symbol danego towaru aparatem cyfrowym instalowanym w telefonach, uzyskamy natychmiastowe, dokładne informacje o produkcie.
Wdrożenie technologii wymaga oczywiście współpracy producentów oraz sprzedawców w celu stworzenia odpowiedniej bazy danych. Dzięki systemowi symboli działających podobnie jak kody kreskowe, pożądane informacje znajdą się na ekranie telefonu. Symbole będzie można umieszczać na opakowaniach, posterach reklamowych oraz stronach internetowych. Dostęp do funkcji StoreXperience umożliwi pobranie prostej aplikacji za pomocą SMS-a.
Technologia integruje działanie takich aplikacji, jak Microsoft Windows Server 2003, Microsoft SQL Server 2005 oraz Microsoft Dynamics CRM 3.0, dzięki czemu sprzedawcy i producenci uzyskają względnie nowy sposób kontaktu z klientem. Technologia oraz usługa StoreXperience została zaprezentowana w trakcie konwencji National Retail Federation (NRF), lecz na jej wdrożenie trzeba będzie jeszcze poczekać.