Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami? Podsumowania roczne, raporty, rozliczenia, spotkania, formalizacja umów, weryfikacja budżetów i planów na kolejny rok – to tylko kilka z istotnych spraw,
jakie poza realizacją zadań bieżących trzeba zamknąć do końca roku wewnątrz firmy. Jeśli dołożymy do tego działania zewnętrzne, prowadzone względem kontrahentów i klientów, kampanie świąteczne, to grudzień staje się najbardziej zajętym miesiącem w roku. Usprawnieniem zarówno komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej może być niepozorne narzędzie marketingu mobilnego, jakim jest SMS.
Pokonać wewnętrzny chaos przed Świętami
Kiedy zadania się mnożą, czas ucieka, a konieczna jest szybka informacja zwrotna, z pomocą może przyjść wiadomość tekstowa. Wysyłana do pracowników jako powiadomienie, pytanie czy ankieta, doskonale zastąpi czasochłonne spotkania, e-maile czy rozwiąże problem zajętych telefonów. Jak wskazuje doroczne badanie przeprowadzane przez SerwerSMS.pl „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” komunikaty wewnętrzne, takie jak przypomnienia o zebraniach pracowniczych wysyła niemal 1/3 przedsiębiorców. Za pomocą tego narzędzia firmy zapraszają również na świąteczne spotkania czy firmowe eventy. Dodanie do treści SMS-a opcji ankiety pozwoli dodatkowo w krótkim czasie zebrać informację zwrotną na temat obecności.
Prywatne życzenia świąteczne bardzo często składamy poprzez SMS i w biznesie jest podobnie. Nie do każdego partnera czy podwykonawcy wysyłamy świąteczne upominki, a nawet kartki, tymczasem ze wszystkimi chcemy utrzymywać dobre relacje. W tej sytuacji kilka serdecznych słów przesłanych szybko i bezpośrednio wiadomością tekstową, graficzną czy głosową to optymalne rozwiązanie. Z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2016/2017” wynika, że aż 25% przedsiębiorców w takich sytuacjach sięga właśnie po masową wysyłkę SMS.
Prezenty również dla klientów
Równie ważnym jak kontrahenci i pracownicy otoczeniem firmy są jej klienci, którym również warto złożyć świąteczno-noworoczne życzenia. Taki personalizowany przekaz odbierany osobiście przez adresata jest zupełnie inaczej postrzegany niż masowe komunikaty emitowane w mediach czy materiałach reklamowych. Zazwyczaj zanim jednak wyślemy klientom życzenia, chcemy ich zaprosić do skorzystania z świątecznej czy noworocznej oferty specjalnej.
SMS pozwoli zakomunikować o gratisach do zakupów, dodatkowych voucherach, limitowanych kolekcjach, konkursach, wyjazdowych ofertach last minute, czy poświątecznych już wyprzedażach. Centa handlowe mogą tą drogą informować o dodatkowych atrakcjach przygotowanych dla odwiedzających – pakowaniu prezentów, spotkaniu z Mikołajem, udostępnieniu przechowalni i wielu innych.
Punkty usługowe, jak fryzjerzy czy kosmetyczki również mogą wykorzystać SMS do komunikowania o swojej ofercie lub ostatnich czy właśnie zwalniających się terminach wizyt, restauracje o świątecznym cateringu oraz ofertach specjalnych na świąteczne spotkania firmowe, teatry i inne podmioty kulturalne o okolicznościowych koncertach i przedstawieniach, a kluby o możliwości wykupienia biletów na zabawę sylwestrową. Taki komunikat wygenerowany zostanie bardzo szybko, szybko również trafi do we właściwe ręce, a przy tym nie będzie wymagał takich nakładów finansowych i czasowych jak inne narzędzia do powiadomień. Prawdopodobnie właśnie dlatego prawie 78% badanych firm zadeklarowało wykorzystywanie SMS jako narzędzia wspierającego sprzedaż, 91% z nich pozytywnie oceniło jego skuteczność, a ponad 90% jest przynajmniej usatysfakcjonowana z generowanej przez niego konwersji.
Oprócz tego, że jest to wygodne, szybkie, bezpieczne i tanie rozwiązanie dla firm, chwalą je sobie również sami klienci – raport Platformy SerwerSMS.pl wskazuje, że aż 7 na 10 badanych spośród ¾ otrzymujących w ogóle SMS-y handlowe, chce je otrzymywać nadal.
Od wewnętrznych procesów zarządczych przez podtrzymywanie relacji aż po sprzedaż, przed Świętami i po – SMS w swoich różnych formach daje wiele możliwości komunikacyjnych w każdej branży, dla każdego, niezależnie od wielkości i obszaru działalności podmiotu.