Comarch wypuszcza na rynek nowe, innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia integrację szeroko rozumianych Location Based Services oraz błyskawicznego otrzymywania wiadomości i informacji reklamowych.
Aplikacje z rodziny technologii LBS są rozwijane w różnych kierunkach i nie skupiają się już tylko na lokalizowaniu użytkownika. Comarch MobiLoc jest unikatowym rozwiązaniem umożliwiającym ciągłą komunikację i kontrolowaną lokalizację użytkowników mobilnych.
To rozwiązanie jest dostępne na wszystkich popularnych platformach i urządzeniach mobilnych, włączając w to telefony komórkowe, palmtopy, smartfony, jak również komputery stacjonarne. To użytkownik dopasowuje indywidualnie i decyduje, czy chce używać kompletnej wersji oprogramowania wraz ze szczegółowymi mapami, czy też wersji ”kompaktowej” na terminal komórkowy. Do pełnej wersji ma wówczas dostęp poprzez przeglądarkę internetową. Takie podejście minimalizuje problem czytelności informacji wyświetlanych na małych ekranach terminali komórkowych. Sam użytkownik decyduje, które informacje są dla niego kluczowe i powinny być dostępne natychmiast, a które mogą być sprawdzone później, w biurze, domu za pomocą komputera.
– Technologie takie jak LBS, umożliwiające użytkownikom precyzyjne ich zlokalizowanie, stają się coraz bardziej popularne z racji używania ich w systemach nawigacji satelitarnej. Comarch MobiLoc wnosi wartość dodaną do tej aplikacji, umożliwiając integrację istniejącej już komunikacji, towarzyskich społeczności oraz usług informacyjnych wraz z możliwościami lokalizacji wyżej wymienionych. Gdy moi przyjaciele są blisko, chciałbym być o tym powiadamiany. Zdecydowanie zadzwoniłbym do nich, wiedząc, że znajdują się 400 metrów ode mnie. Chciałbym również odnaleźć nowe kontakty, nowe miejsca czy nowe restauracje tuż za rogiem – mówi Stanisław Zbroja, Senior Product Manager, Comarch SA.
Rozwiązanie Comarch tworzy nową szansę dla usług lokalizacyjnych, umożliwiając mobilnemu użytkownikowi otrzymywanie natychmiastowych informacji nie tylko o lokalizacji, ale również o miejscach szczególnego zainteresowania, jak na przykład hotele, restauracje, bankomaty, szpitale, puby, biura czy parkingi. Taką informację można uzyskać za pomocą wyszukiwarki zainstalowanej wraz z komunikatorem na urządzeniu mobilnym lub otrzymać ją jako reklamę wraz z podstawowymi informacjami, mapą oraz instrukcjami, jak dotrzeć do miejsca docelowego.
W czasie tworzenia Comarch MobiLoc dokładnie przeanalizowane zostało zachowanie oraz oczekiwania użytkownika odnośnie użytecznej i udanej aplikacji LBS. Podstawowym założeniem aplikacji jest jej prosta i gotowość do natychmiastowego użycia. W ten sposób Comarch chce dotrzeć do masowego odbiorcy.