Espoo, Finlandia – Firma Nokia wraz kilkoma cenionymi sponsorami ogłosiła drugą edycją corocznego konkursu dla twórców oprogramowania i przedsiębiorców działających w sektorze komunikacji mobilnej. Celem konkursu „Mobile Rules!” jest promocja najwyższej klasy aplikacji i usług dla użytkowników urządzeń mobilnych.
Inicjatywa ta jest realizowana już drugi rok. W roku 2006 odbywała się pod hasłem „Web2Mobile”, a zmiana nazwy odzwierciedla szerszy zakres, nagrody i zasięg tegorocznej edycji
Komentując rozpoczęcie konkursu,
dyrektor ds. rozwiązań komunikacyjnych firmy Nokia Vesa Luiro
powiedział: „U podstaw działalności firmy Nokia leży innowacyjność.
Dotyczy to zarówno urządzeń mobilnych, jak i usług oraz rozwiązań,
które zwiększają komfort i możliwości użytkowników. Nokia jest
pionierem „otwartej współpracy” z podmiotami naukowymi, komercyjnymi i
non-profit. Prowadząc wspólne prace badawczo-rozwojowe, łączymy
najlepsze kompetencje w interesujących nas dziedzinach. Za
pośrednictwem konkursu „Mobile Rules!” pragniemy zachęcać do
innowacyjności w usługach mobilnych i ją promować. Konkurs ten
odzwierciedla jednocześnie otwartość firmy Nokia na partnerstwo z
organizacjami zewnętrznymi”.
Konkurs został podzielony na dwie
części. Pierwsza z nich przeznaczona jest dla wykwalifikowanych twórców
aplikacji mobilnych na platformy Nokia w czterech kategoriach: „gry
wieloosobowe i online”, „multimedia”, „aplikacje dla przedsiębiorstw”
oraz „informacja i rozrywka” Druga część jest przeznaczona dla
przedsiębiorców, małych przedsiębiorstw, firm rozpoczynających
działalność oraz instytucji naukowych. Przedmiotem konkurencji są
biznesplany dotyczące sfery mobilnej: opracowane specjalnie z myślą o
urządzeniach mobilnych, a także nadające mobilny charakter firmom
„stacjonarnym”
Z każdej części konkursu zostanie wyłoniony
jeden zwycięzca oraz po dwóch zdobywców drugiego miejsca. Czekają ich
takie nagrody, jak urządzenia Nokia, członkostwo w Forum Nokia
Launchpad, promocja zwycięskiej aplikacji lub biznesplanu za
pośrednictwem kanałów należących do firmy Nokia lub pozostałych
sponsorów, a także porady ekspertów firmy Nokia. Wszyscy zwycięzcy będą
mieli szansę na zawarcie kontraktu z jednym ze sponsorów konkursu albo
na znaczącą nagrodę pieniężną.
W roku 2006 konkurs dotyczył
tylko biznesplanów, a zwycięzcami byli twórcy mobilnej społeczności
fanów muzyki, mobilnej aplikacji do udostępniania plików w trybie
peer-to-peer, aplikacji ułatwiającej obsługę klientów biur pośrednictwa
w handlu nieruchomościami oraz usługa umożliwiająca utrzymywanie wielu
tożsamości w jednym urządzeniu mobilnym. Więcej informacji na temat
ubiegłorocznych zwycięzców, regulaminu i nagród można znaleźć w
witrynie internetowej konkursu pod adresem www.mobilerules.org.
„Rozwiązania
mobilne dla użytkowników indywidualnych i firm to jeden z najbardziej
dynamicznych obszarów rozwoju technologii”— podsumowuje Vesa Luiro.
Wiążą się z tym jednak nie tylko szanse, ale i trudności. „Z jednej
strony, popyt na innowacyjność i jej zakres są szerokie. Z drugiej
strony, tłok na rynku utrudnia przebicie się mniejszym firmom,
przedsiębiorcom i twórcom aplikacji. „Mobile Rules!” umożliwia firmie
Nokia promocję najwyższych kompetencji w sferze komunikacji mobilnej.
Oprócz natychmiastowego uznania i cennych nagród otworzy on także
naszym zwycięzcom drzwi ku przyszłości”.
Więcej informacji na
temat konkursu (w tym szczegóły dotyczące regulaminu, nagród i systemu
ocen oraz formularze zgłoszeniowe) można uzyskać pod adresem
wwww.mobilerules.org