Obserwując to, co dzieje się na brytyjskim rynku usług sieciowych, aż żal bierze, że to nie polska rzeczywistość. Firmy w Wielkiej Brytanii upodobały sobie wszelkiego rodzaju badania i kontrole. Ze wspólnych dociekań Acision i YouGov wynika, że dostawcy usług sieciowych muszą poczynić więcej starań, by zwiększyć zadowolenie wśród swoich obecnych i przyszłych klientów.
Wnioski takie wynikać mają, przede wszystkim, z faktu, że 84% użytkowników mobilnego Internetu, doświadczyło problemów z usługą. Problemy te, zdaniem respondentów, to w 67% przypadków, niska prędkość pobierania danych. 49% badanych miało problem z zasięgiem usługi, a 45% notowało problemy z połączeniem.
Zdaniem przedstawiciela Acision, Stevena van Zanena, wyniki wskazują na kilka, dość specyficznych aspektów, których poprawa znacznie poprawiłaby jakość usług, w oczach konsumentów.
We wrześniu, brytyjski regulator Ofcom ogłosił plany dotyczące sprawdzenia usług sieciowych i internetowych, dostępnych na terenie Wielkiej Brytanii. Jak podkreślają specjaliści z Ofcom, poziom zadowolenia użytkowników mobilnego Internetu, historycznie, był zawsze niższy niż użytkowników z dostępem do stałego łącza.