Wspólny projekt badawczy Antyweb, NoNoobs i Polskich Badań Internetu dobiegł końca i pozwolił poznać Polaków jako użytkowników urządzeń mobilnych. W marcu b.r. 1035 polskich internautów odpowiedziało na szereg pytań związanych z używaniem telefonów i smartfonów. Dzięki przeprowadzonemu badaniu dowiedzieliśmy się kto w Polsce używa urządzeń mobilnych i w jaki sposób je wykorzystuje. Zbadaliśmy popularność marek i systemów operacyjnych.
Raport odpowiada na pytania dotyczące popularności smartfonów, różnic w korzystaniu ze smartfonów i telefonów, korzystania z aplikacji czy zadowolenia z użytkowania aparatów. Sprawdziliśmy również czy robimy już zakupy za pomocą urządzeń mobilnych oraz do czego służą nam smartfony, a do czego telefony. Jednym z ciekawszych wniosków płynących z raportu jest to, że najprawdopodobniej smartfon/telefon jest najbardziej osobistym urządzeniem w historii ludzkości, z którym nie chcemy się rozstawać ani na moment!
– Raport przygotowaliśmy wspólnie z Antywebem i Polskimi Badaniami Internetu – mówi Dariusz Sokołowski, co-founder NoNoobs – naszym celem było głębsze zbadanie różnic w konsumpcji technologii mobilnych w poszczególnych grupach wiekowych, różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami oraz różnic pod względem zamieszkania respondentów. Aż 85% internautów zadowolona jest ze swojego obecnego smartfona, wygląda na to, że producenci aparatów spisują się znakomicie –dodaje .
W Raporcie Badawczym wyniki dedykowanego badania przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu z którego m in. wynika że:
- Ze smartfonów korzysta już 1/3 internautów.
- 47 proc. badanych deklaruje, że posiada urządzenie krócej niż rok 39, proc. nie dłużej niż dwa lata
- Użytkownikom smartfonów trudniej się rozstać z tymi urządzeniami niż użytkownikom telefonów być może dlatego, że smartfony wykorzystywane są do większej liczby czynności niż telefony.
- Użytkownicy smartfonów niechętnie płacą. Mimo, iż zdecydowana większość korzysta z aplikacji jedynie 29 proc. deklaruje korzystanie z apkacji płatnych.
- Za wirtualne przedmioty w grach płaci jedynie 10 proc. graczy.
- Cena to nadal decydujące kryterium przy wyborze nowego urządzenia, a co za tym idzie kluczowa motywacją do wymiany aparatu jest dobra oferta od operatora.
Z badań wynika, że posiadanie smartfona deklaruje 36 proc. internautów. 47 proc. badanych ma urządzenie krócej niż rok, a 39 proc. nie dłużej niż dwa lata. 82 proc. badanych ma smartfona „zawsze przy sobie”. Jeśli nie, aż 35,4 proc. czuje dyskomfort.
Jedna piąta użytkowników korzysta ze smartfona w czasie biznesowych spotkań. Ponad połowa używa go w czasie obiadów rodzinnych, 44 proc. w toalecie, 18 proc. w kinie. Są też tacy, którzy nie mogą się od niego oderwać w kościele podczas mszy – 5,4 proc., a ponad 3 proc. w czasie…seksu.
Posiadacze smartfonów prawie dziesięciokrotnie częściej korzystają z serwisów informacyjnych (robi to prawie 52 proc. z nich), częściej słuchają muzyki (62 proc.), robią zdjęcia i filmy (45 proc.), korzystają z serwisów społecznościowych (38 proc.), oglądają wideo (35 proc.) i grają (25 proc.).