Według badania przeprowadzonego przez Strategy Analytics pomiędzy lipcem, a wrześniem tego roku, rozeszło się ponad 285 milionów telefonów. To aż o 12 proc więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Pomimo tego, że minęło zaledwie kilka miesięcy od premiery iPhone, wzbudził on jednak spore zamieszanie w całej branży.
Niemal w każdym tygodniu pomimo przesycenia rynku, pojawiają się nowe urządzenia oferujące coraz więcej funkcji. Należący do Apple iPhone jest nowym graczem w stawce, a ma już na swoim koncie ogromne sukcesy. Podczas pierwszych 90 dni po premierze, sprzedał się w liczbie 1,4 miliona egzemplarzy, a do sklepów w Wielkiej Brytanii i Niemczech trafi w piątek. Chociaż jest to niewielki ułamek całego rynku, światowi liderzy – Nokia, LG, Samsung, Sony Ericsson, HTC i Motorola, bacznie obserwują najnowsze dziecko Apple.
W ostatnich miesiącach pojawiły się nowe modele, które mogą swobodnie konkurować z iPhone. LG zaprezentował LGKS20, Nokia N95, HTC stworzył Touch, Palm wypuścił Centro, Blackberry nowy Pearl, T-Mobile ma Sidekick Slide, a Samsung – Blackjack. Nawet jeśli iPhone nie zagrozi liderom, to kolejna firma zabierająca potencjalnych klientów może budzić pewne obawy.
Apple nie mógł wybrać lepszego momentu dla wprowadzenia iPhone w Europie. Szum medialny i masowa histeria w Stanach Zjednoczonych są świetną rekomendacją w okresie przedświątecznych zakupów, które w Wielkiej Brytanii mają być na rekordowym poziomie.