Ogłoszono właśnie, że klienci powinni mieć jak najmniej przeszkód, chcąc zmienić dostawcę usług sieciowych. Według Ofcom, 45% klientów jest zniechęcanych, gdy chcą zmienić jakość usług na lepsze i napotykają wiele trudności, podczas zmiany umów.
Brytyjski regulator mediów poszukuje sposobów na zwiększenie praw konsumentów, w relacjach z dostawcami ISP. Ideą jest uproszczenie wielu procedur.
Ofcom przygląda się także procesom zmian, między usługami typu telefon domowy, a usługami sieciowymi. Około 50% respondentów korzysta z więcej niż jednej usługi komunikacyjnej, od swojego providera.
Firma jest zdania, że abonenci mający ułatwioną możliwość zmiany dostawcy usług, są znacznie mniej dotknięci presją oszczędzania na rachunkach, a tym samym zyskują większe zadowolenie z lepszych usług.
Dostawcy ISP będą zatem zmuszeni konkurować o klienta z większym wigorem, zapewniając przy tym niższe ceny, większy wybór usług czy lepszy dostępu do innowacji.
Ofcom poinformował także, że średni, miesięczny koszt usług, dostarczanych na miedzianej linii, spadł z 23.30 do 13.31 funta, z uwzględnieniem podatku VAT.