Spółka LG Display, czołowy innowator w dziedzinie technologii wyświetlaczy, planuje zainwestować 1,75 miliarda dolarów (1,99 biliona wonów koreański (KRW)) w linię produkcyjną elastycznych wyświetlaczy OLED 6. generacji (1500 mm x 1850 mm), która będzie częścią fabryki w koreańskiej miejscowości Paju. W ten sposób firma przygotowuje się na nadchodzącą erę elastycznych wyświetlaczy OLED, które z czasem mogą zdominować rynek urządzeń mobilnych.
– Wdrożenie i upowszechnienie matryc OLED stanowi wyzwanie, ale także wielką szansę dla producentów wyświetlaczy. Realizując już teraz inwestycje zwiększające wydajność produkcji, firma LG Display zmierza do objęcia pozycji lidera szybko rozwijającego się rynku wyświetlaczy OLED – przekonuje Dr Sang-Beom Han, Dyrektor generalny oraz wiceprezes spółki LG Display.
Nowa linia produkcyjna E6 zostanie utworzona w zakładzie P9 mieszczącym się w Paju, który już posiada wybudowaną, pomocniczą infrastrukturę wartą niemal 440 milinów USD (500 miliardów wonów koreańskich (KRW)). Dzięki tej inwestycji możliwe będzie wytwarzanie docelowo nawet 15 000 paneli dotykowych miesięcznie, a samo rozpoczęcie masowej produkcji planowane jest na drugie półrocze 2018 roku. W zakładzie w Paju działa już linia produkcyjna (E2) wytwarzająca elastyczne panele OLED zaliczające się do generacji 4.5. Ponadto, od lipca 2015 w koreańskim mieście Gumi spółka pracuje nad inną infrastrukturą (linia E5) do produkcji wyświetlaczy 6. generacji.
Ostatnie decyzje firmy LG Display to wypadkowa działań wdrożonych w listopadzie 2015 roku, kiedy to ogłoszono plany inwestycyjne na łącznie ponad 8,7 miliarda USD (10 bilionów wonów koreańskich (KRW)). Budżet przeznaczony został na budowę i rozwój fabryki w Paju, której produkcja ma skupiać się właśnie na matrycach OLED. Lwią część stanowić będą znane już opinii publicznej ekrany o dużych przekątnych oraz innowacyjne wyświetlacze elastyczne. Inwestycja w obecnie budowany zakład P10 oraz rozbudowa istniejącej już fabryki P9 mają stworzyć zaplecze, dzięki któremu zaawansowana technologia OLED zajmie czołową pozycję na rynku wyświetlaczy nowej generacji do smartfonów.
Wprowadzając w styczniu 2013 pierwszy na świecie 55-calowy telewizor OLED spółka LG Display rozpoczęła erę telewizorów OLED o dużych przekątnych. Ponadto, kilka miesięcy później zaprezentowano nowe rozwiązania dla urządzeń mobilnych (pierwszy na świecie 1,3-calowy okrągły ekran oraz 6-calowy wyświetlacz do smartfonów) inicjując tym samym erę elastycznych wyświetlaczy OLED. Wiedza i doświadczenie firmy LG Display w tej dziedzinie, pozwoliła jej zdobyć ogromne uznanie w branży.
Badania przeprowadzone przez IHS DisplaySearch, wskazują na rewolucyjne zmiany na rynku elastycznych wyświetlaczy OLED. Przewiduje się, że ich sprzedaż wzrośnie z 59 milionów USD w roku 2016 do 416 milionów USD w roku 2020.