Popularna internetowa kampania LG #CareForWhatYouWear (#ZadbajOToCoNosisz) podnosi świadomość konsumentów na temat globalnego problemu odpadów tekstylnych.
Firma LG Electronics (LG) ogłosiła, że film stworzony na potrzeby kampanii internetowej pod hasłem #CareForWhatYouWear (w Polsce pod nazwą #ZadbajOToCoNosisz) osiągnął już łącznie 100 milionów wyświetleń na całym świecie. Firma LG zainicjowała ogólnoświatową kampanię propagującą zrównoważony rozwój, aby
podnieść wśród konsumentów świadomość globalnego problemu związanego z odpadami tekstylnymi i zachęcić ich do wprowadzania drobnych, ale znaczących zmian, które pomogą chronić naszą planetę. Popularny film i kampania internetowa prezentują filozofię LG w zakresie działań proekologicznych, społecznych i związanych z ładem korporacyjnym („ESG” – Environmental, Social and Corporate Governance), odzwierciedlając dążenie firmy do poprawy obecnej sytuacji ekologicznej na świecie.
Kampania #CareForWhatYouWear (#ZadbajOToCoNosisz) jest jedną z wielu inicjatyw LG w obszarze ESG, których celem jest ochrona środowiska i w której wykorzystano globalną platformę firmy, aby popularyzować wśród konsumentów na całym świecie koncepcję zrównoważonego rozwoju jako nadziei na lepszą przyszłość.
Film opracowany na potrzeby kampanii rozpoczyna się od analizy znaczącego wpływu, jaki „jednorazowa moda” wywiera dziś na środowisko naturalne oraz rosnącej z roku na rok liczby wyrzucanej odzieży. W materiale wideo podkreśla się, że każdy może przyczynić się do poprawy sytuacji poprzez większą dbałość o ulubione ubrania, recykling starej odzieży zamiast jej wyrzucania oraz oddawanie niepotrzebnej odzieży, aby mogła jeszcze posłużyć komuś innemu.
Urządzenia LG do pielęgnacji odzieży – między innymi pralki, suszarki i szafa parowa LG Styler – mogą przedłużać żywotność odzieży dzięki czyszczeniu i odświeżaniu w połączeniu z dokładną, ale delikatną pielęgnacją, która minimalizuje uszkodzenia tkanin1. Kampania #CareForWhatYouWear (#ZadbajOToCoNosisz) zachęca konsumentów do przyłączenia się do ruchu na rzecz zrównoważonej mody i wymiany informacji o działaniach podejmowanych, aby ich ulubione ubrania wyglądały dobrze sezon po sezonie.
W ramach kampanii firma LG podjęła również współpracę z NET-A-PORTER, jednym z głównych internetowych sprzedawców luksusowych ubrań, oferując limitowaną linię stylowej, a jednocześnie przyjaznej dla środowiska odzieży. Kolekcja wykonana jest z bardzo trwałych materiałów, które można prać w pralce, bez konieczności profesjonalnego czyszczenia chemicznego.
– Jesteśmy firmą, która bardzo poważnie traktuje swoją odpowiedzialność za ochronę środowiska, dlatego cieszymy się, że nasz film ma tyle wyświetleń, a jego odbiorcy mogą zapoznać się z przesłaniem kampanii i dołączyć do nas, abyśmy wspólnie dbali o zrównoważoną przyszłość. LG będzie nadal wykorzystywać swoją globalną platformę, aby angażować konsumentów w istotne kwestie i opracowywać urządzenia oraz technologie, które są bardziej przyjazne dla naszej planety – oświadczył Lyu Jae-cheol, prezes LG Electronics Home Appliance & Air Solution Company.