Spółka LG Electronics Inc. ogłosiła dzisiaj skonsolidowane przychody za trzeci kwartał 2017 r. na poziomie 15,22 bilionów KRW (13,44 miliardów USD), co oznacza wzrost o 15% w porównaniu z Q3 ubiegłego roku. Wszystkie cztery główne działy LG odnotowały wyższe obroty. Kwartalny zysk operacyjny niemal dwukrotnie się zwiększył, osiągając 516,1 miliardów KRW (455,7 milionów USD).
Pomimo nieprzyjaznego otoczenia biznesowego, pozostającego pod wypływem narastających problemów w handlu międzynarodowym, najnowsze wyniki firmy LG obrazują dużą rentowność w sektorze urządzeń domowej rozrywki i sprzętu gospodarstwa domowego.
Po raz kolejny do osiągniętych w tym kwartale obrotów w największym stopniu przyczyniła się spółka LG Home Appliance & Air Solution Company. Dział odnotował sprzedaż na poziomie 4,98 bilionów KRW (4,4 miliardów USD ), co oznacza 16% wzrostu w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. To wynik wysokich wpływów z Ameryki Północnej, Europy i Azji, w tym szczególnie na rynku krajowym. Zysk operacyjny wyniósł 424,9 miliardów KRW (375,16 milionów USD) i był o 26% wyższy w ujęciu rok do roku. Według prognoz w Q4 2017 popyt na urządzenia klasy premium w Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji, szczególnie na rynku koreańskim, utrzyma się na wysokim poziomie.
Popyt na najwyższej klasy produkty w obu Amerykach oraz krajach azjatyckich, sprawił, że także spółka LG Home Entertainment Company odnotowała najwyższy w historii kwartalny zysk operacyjny w wysokości 458 miliardów KRW (404,39 milionów USD ) i rekordową marżę operacyjną na poziomie 9,9%. W porównaniu do tego samego okresu w 2016 r. sprzedaż wzrosła o 12% i osiągnęła 4,46 bilionów KRW (4,09 miliardów USD). LG z powodzeniem realizuje swoją strategię, która zmierza to do wyprzedzenia konkurencji poprzez rozszerzenie oferty urządzeń domowej rozrywki klasy premium i koncentrację na telewizorach OLED i Ultra HD. Wyniki sprzedaży urządzeń OLED na koniec trzeciego kwartału były identyczne jak te osiągnięte w całym roku 2016 i ponad dwukrotnie wyższe niż efekty odnotowane w 2015 r.
Spółka LG Mobile Communications Company zaraportowała przychody sięgające 2,81 biliona KRW (2,48 miliarda USD), co oznacza wzrost o 8% w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz o 4% w stosunku do poprzedniego kwartału. Spółka zawdzięcza postęp dobrej sprzedaży sztandarowego smartfonu G6 oraz produkowanym masowo urządzeniom z serii Q i K. Strata 375,3 miliarda KRW (331,37 miliona USD) z działalności operacyjnej daje wynik o 13% lepszy niż w Q3 2016 roku. W porównaniu z drugim kwartałem liczba smartfonów dostarczonych na rynek krajowy, czyli 13,7 miliona sztuk wzrosła o 44%. Z kolei w Ameryce Północnej odnotowano poprawę wyniku o 9%. Dział ma zamiar koncentrować się na zwiększeniu sprzedaży dobrze ocenianego modelu V30 oraz kontynuować prace nad poprawą konkurencyjności kosztowej w ostatnim kwartale roku.
Spółka LG Vehicle Components Company osiągnęła świetne wyniki sprzedaży, co przyniosło 873,4 miliarda KRW (771,2 miliona USD). To o 29% więcej niż w trzecim kwartale 2016 roku. Straty spółki na działalności operacyjnej w tym samym okresie zatrzymały się na kwocie 29 miliardów KRW (25 milionów USD). Ich głównym powodem były inwestycje w projekty badawczo-rozwojowe oraz rozwój działalności. Zainteresowanie produktami informacyjno-rozrywkowymi oraz częściami do pojazdów elektrycznych w dalszym ciągu utrzymuje się na dobrym poziomie, jednak globalne spowolnienie sprzedaży samochodów negatywnie wpłynęło na rozwój tej jednostki biznesowej. Zwiększenie produkcji pojazdów elektrycznych przez duże koncerny motoryzacyjne będzie oznaczało lepsze perspektywy dla działalności związanej z częściami samochodowymi.