Firma LG Electronics ogłosiła, że William Cho, jej Dyrektor ds. Strategii, obejmie również stanowisko Dyrektora Generalnego z dniem 1 grudnia. Jako główny strateg firmy LG od 2019 roku, pan Cho był odpowiedzialny za utworzenie Centrum Inkubacji Biznesu LG i wspieranie nowych możliwości biznesowych w postaci przedsięwzięć wewnętrznych, jak również partnerów startupowych podczas swojej sześcioletniej kadencji jako prezes LG North America.
Po dołączeniu do firmy Goldstar w 1987 roku i spędzeniu czterech lat w zagranicznym biurze LG w Niemczech, pan Cho ma za sobą bogatą karierę, w tym stanowiska prezesa LG w Kanadzie, Australii i Stanach Zjednoczonych. Ukończył Uniwersytet Pusan, a tytuł magistra biznesu uzyskał na Uniwersytecie Yonsei w Seulu.
Inne znaczące zmiany obejmują powołanie Kim Byoung-hoona na stanowisko Dyrektora ds. Technologii. Obecnie pełniący funkcję kierownika Centrum Technologii Przyszłości, dr Kim zostaje awansowany na wiceprezesa wykonawczego i będzie jednocześnie pełnił funkcję Dyrektora ds. Technologii, jak również obejmie nowe stanowisko kierownicze w zakresie Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych.
Jang Ik-hwan, pracownik LG z 31-letnim stażem, awansuje z funkcji starszego wiceprezesa (SVP) na stanowisko wiceprezesa wykonawczego (EVP) i obejmie najwyższe stanowisko w firmie Business Solutions Company po tym, jak z sukcesem rozwinął portfolio produktów IT, dzięki czemu LG stało się jedną z najszybciej rozwijających się marek w branży notebooków, laptopów i monitorów. SVP Eun Seok-hyun został mianowany na trzeciego i najnowszego prezesa firmy Vehicle Component Solutions. Pan Eun był wcześniej odpowiedzialny za rozwój działu inteligentnych rozwiązań biznesowych w tej samej firmie.
Nowy zespół kierowniczy nada szybsze tempo zmianom, koncentrując się jeszcze bardziej na budowaniu wartości w relacjach z klientami przy jednoczesnym dążeniu do ciągłego wzrostu, za który każda jednostka biznesowa przejmie większą odpowiedzialność. W tym celu LG przekształci Centrum Zarządzania Satysfakcją Klienta w nowe Biuro Innowacji Wartości Klienta, nad którym nadzór sprawować będzie Dyrektor ds. Strategii. Rolą CVIO będzie skuteczniejsze identyfikowanie i uwzględnianie informacji zwrotnych od klientów oraz punktów krytycznych w procesach planowania, rozwoju i sprzedaży produktów. Dodatkowo, Dział Innowacji w zakresie Doświadczeń Klienta w ramach spółek Sprzęt Gospodarstwa Domowego i Domowa Rozrywka zostanie przekształcony w Pion Innowacji w zakresie Doświadczeń Klienta.
Ponadto, aby odkryć potencjalne czynniki wzrostu i przyspieszyć przyszłe innowacje, Dział Fuzji i Przejęć pod patronatem Głównego Biura Strategii zostanie podniesiony do rangi pionu, aby dysponować większymi zasobami. Podobnie, w celu zwiększenia koncentracji na przyszłych trendach i potrzebach klientów, dział Life Soft Research (LSR) firmy LG zostanie przekształcony w Life Soft Research Lab, aby zwiększyć swój wpływ w ramach Centrum Zarządzania Projektowaniem. Aby przyspieszyć proces transformacji cyfrowej związanej z doświadczeniami klientów, LG podniesie dział AI Big Data do statusu pionu firmy pod czujnym okiem nowego Biura Danych Głównych (CDO).
Wszystkie nominacje będą obowiązywać od 1 grudnia, a awanse wejdą w życie pierwszego dnia nowego roku.