poniedziałek, 25 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    LG i Element AI wspólnie pracują nad platformową internetową AI

    Zobacz również

    Światowa czołówka badaczy, decydentów, projektantów i firm dzieli się odmiennymi spojrzeniami na takie zagadnienia, jak współpraca człowiek-maszyna czy różnorodność.
    Podczas targów CES® 2021 dr I.P. Park, prezes oraz dyrektor ds. technologii firmy LG Electronics, oraz Jean-François Gagné, dyrektor generalny firmy Element AI, zaprezentują dokument AIX Exchange: The Future of AI and Human Experience („Przyszłość AI a ludzkie doświadczenia”).

    - Reklama -

    To wielopłaszczyznowy, cyfrowy raport zawierający pogłębione wywiady z czołowymi ekspertami w dziedzinach: sztucznej inteligencji (AI), ochrony konsumentów, projektowania oraz biznesu. Dokument AIX Exchange jest oparty na ramowej koncepcji poziomów doświadczeń AI (Levels of Artificial Intelligence Experience – AIX), przedstawionej na targach CES w roku 2020. Propozycja ta dotyczy wspólnego zdefiniowania postępów w dziedzinie konsumenckich zastosowań AI przy zachowaniu podejścia skoncentrowanego na potrzebach użytkowników.

    Multimedialne opracowanie prezentuje projekt AIX ze szczegółowym omówieniem sześciu kluczowych kwestii zatytułowanych: Percepcja społeczna, Etyka, Transparentność, Doświadczenia użytkownika, Kontekst oraz Relacje. Każdy z tych tematów zawiera wzajemnie powiązane zagadnienia cząstkowe, np. wpływ interfejsu użytkownika na budowanie transparentności czy zależność między sprecyzowanym przeznaczeniem produktów z AI a stosowaniem ich przez użytkowników. Z myślą o dotarciu do wszystkich zainteresowanych w raporcie zamieszczono też rozdział „Zrozumieć sztuczną inteligencję”. Przybliża on szerszej grupie odbiorców niektóre z technicznych aspektów dyskusji.

    – Mieliśmy odczucie, że przedstawiciele różnych środowisk prowadzą oddzielne dyskusje, korzystając z różnorodnych platform. Dlatego chcieliśmy zapewnić całej branży możliwość łatwego zapoznania się z tymi ważnymi zagadnieniami w jednym miejscu. Celem tego przedsięwzięcia nie jest odpowiadanie na pytania, lecz zadawanie ich z uwzględnieniem perspektywy użytkownika końcowego. Mamy nadzieję, że poruszając kwestie związane ze sztuczną inteligencją oraz jej możliwościami, lepiej zrozumiemy pojawiające się zagrożenia, z kolei współpracując z nią – będziemy kształtować przyszłość – powiedział dr Park z firmy LG.Raport pojawia się w momencie ważnym dla technologii, która znajduje coraz szersze zastosowanie w naszych domach, samochodach i kieszeniach. Firma McKinsey ocenia, że rozwiązania oparte na AI mogą przyczynić się do wytworzenia wartości wynoszącej od 3,5 do 5,8 bln USD rocznie1, podczas gdy PwC szacuje, iż w połowie lat trzydziestych automatyzacja może stanowić zagrożenie dla 30 proc. miejsc pracy.

    – Raport AIX Exchange powstał, aby połączyć szeroki wachlarz eksperckich spojrzeń na przyszłość sztucznej inteligencji oraz jej zastosowań w otoczeniu ludzi, np. w domu, samochodzie, w miejscu pracy czy przestrzeni publicznej. Wiele osób z branży dostrzega zarówno ogromny potencjał tej technologii, jak i związane z nią zagrożenia oraz potrzebę połączenia sił, aby kształtować bezpieczną przyszłość- powiedział Gagné.Wywiady przeprowadzone i zarejestrowane zostały przy użyciu oprogramowania Zoom, od września do listopada 2020 r. Swoje opinie przedstawili między innymi:

    • Yoshua Bengio, dyrektor naukowy firmy Mila oraz niedawny zdobywca nagrody Turinga,
    • Rodney Brooks, przedsiębiorca z branży robotycznej, założyciel firmy iRobot Corp. i wynalazca robota odkurzającego Roomba,
    • dr Christina J. Colclough, działaczka związkowa koncentrująca się na prawach pracowniczych oraz wpływie technologii,
    • David Foster, szef Lyft Transit, Bikes and Scooters,
    • Dr Yuko Harayama, która w ramach japońskiej rady ds. nauki, technologii i innowacji uczestniczyła w pracach nad krajowym planem działań „Społeczeństwo 5.0”,
    • Charles Lee Isbell Jr., dziekan Wydziału Informatyki Georgia Institute of Technology,
    • Helena Leurent, dyrektor generalna ogólnoświatowej organizacji konsumenckiej Consumers International,
    • Bo Peng, dyrektor ds. portfolio w słynnej agencji projektowej IDEO,
    • Jeff Poggi, jeden z dyrektorów generalnych w McIntosh Group,
    • Sri Shivananda, starszy wiceprezes i dyrektor ds. technologii w firmie PayPal,
    • dr Max Welling, wiceprezes ds. technologii w firmie Qualcomm Netherlands, szef katedry uczenia maszynowego Uniwersytetu Amsterdamskiego,
    •  Alex Zafiroglu, zastępca dyrektora 3A Institute (3AI, Australian National University).

    Wywiady są udostępnione na kanale AIX Exchange w serwisie YouTube, a także bezpośrednio w raporcie. Opracowanie zawiera ponadto odniesienia do najnowszych wydarzeń w branży oraz łatwych w odbiorze treści udostępnianych konsumentom, np. infografikę o historii sztucznej inteligencji. Przygotowano również raport wygenerowany przez AI z badań konwersacyjnych, w których wykorzystując metody przetwarzania języka naturalnego oraz uczenia głębokiego, dokonano analizy rozmów różnych grup ludzi na temat sztucznej inteligencji.

    ŹródłoLG
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Credit Agricole proponuje zakładanie firmy przez bank

    Nowość w Credit Agricole dla przedsiębiorców. Bank udostępnił możliwość rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej bezpośrednio w swoim serwisie internetowym Strefa...