LG Magna e-Powertrain, spółka joint venture pomiędzy LG Electronics i Magna International Inc., świętowała wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu w Ramos Arizpe w Meksyku. Nowy zakład, którego ukończenie zaplanowano na 2023 r., będzie produkował falowniki, silniki i ładowarki pokładowe na potrzeby nowej platformy pojazdów elektrycznych firmy General Motors. Zakład o powierzchni 24 tysięcy metrów kwadratowych będzie pierwszą bazą produkcyjną LG Magna e-Powertrain w Ameryce Północnej i szacuje się,
że powstanie w nim około 400 nowych miejsc pracy.
– Zakład w Ramos, który wzmacnia zdolność naszej spółki joint venture do opracowywania i produkcji zaawansowanych podzespołów do pojazdów elektrycznych, jest jednym z kluczowych filarów długoterminowej strategii firmy LG, której celem jest osiągnięcie pozycji innowacyjnego partnera w branży motoryzacyjnej – powiedział Eun Seok-hyun, prezes LG Vehicle Component Solutions Company.
– Nowy obiekt jest dowodem ciągłego rozwoju firmy LG Magna e-Powertrain. Nieprzerwany sukces spółki joint venture pozwoli nam lepiej wspierać naszych klientów najlepszymi w swojej klasie komponentami do pojazdów elektrycznych kolejnej generacji i pomoże zwiększyć naszą obecność na szybko rozwijającym się globalnym rynku pojazdów elektrycznych – powiedział Cheong Won-suk, dyrektor generalny LG Magna e-Powertrain.
W uroczystości wmurowania kamienia węgielnego, która odbyła się 19 kwietnia, wzięli udział przedstawiciele kierownictwa firm LG Magna e-Powertrain, LG Electronics, Magna, General Motors oraz przedstawiciele władz lokalnych.
– Na przestrzeni nieco ponad roku zawarliśmy umowę o rozszerzeniu działalności, określiliśmy strategiczną lokalizację dla naszego klienta, a teraz jesteśmy w trakcie realizacji naszych planów. Budowa nowego obiektu pokazuje siłę tej współpracy i zaangażowanie w dostarczanie klientom innowacyjnych rozwiązań, które sprostają ich wyzwaniom. Wzmacnia ona również nasz aktywny udział w transformacji elektrycznej, czy to poprzez podsystemy napędów elektrycznych, czy też pełne systemy – powiedział Tom Rucker, prezes Magna Powertrain.
Głównym klientem nowego zakładu jest General Motors. Zakład będzie odgrywać kluczową rolę w dążeniu firmy do zbudowania silnego, skalowalnego, zrównoważonego i skoncentrowanego na Ameryce Północnej łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych.
Ogłoszony pod koniec 2020 roku projekt LG Magna e-Powertrain łączy doświadczenie firmy LG w opracowywaniu komponentów do silników, falowników i ładowarek pokładowych z kompetencjami firmy Magna w zakresie produkcji elektrycznych układów napędowych i samochodów. Oczekuje się, że spółka joint venture przyczyni się do rozwoju obu firm w wysoce konkurencyjnej branży pojazdów elektrycznych.