Podczas targów CES 2019, firma LG Electronics zaprezentowała udoskonaloną wersję robota CLOi SuitBot, a także linię ulepszonych robotów usługowych, które są coraz bliższe komercjalizacji i w znaczącym stopniu pomagają w codziennych aktywnościach.
LG CLOi SuitBot wspomaga dolną część ludzkiego ciała podczas podnoszenia ciężkich przedmiotów lub schylania się, natomiast roboty usługowe CLOi – PorterBot, ServeBot i CartBot – pozwalają na korzystanie z zaawansowanych funkcji będących owocem
konsekwentnych prac badawczo-rozwojowych prowadzonych przez LG w dziedzinie sztucznej inteligencji i robotyki.
Wersja dla każdego
LG CLOi SuitBot, przedstawiony po raz pierwszy na ubiegłorocznych targach IFA w Berlinie, podpiera odcinek lędźwiowy kręgosłupa oraz wspomaga siłę mięśni użytkownika i w ten sposób zmniejsza zmęczenie oraz ryzyko kontuzji, na przykład przy podnoszeniu lub przenoszeniu ciężkich przedmiotów.
SuitBot zwiększa zakres ruchów użytkownika (wyprostu do 50 stopni oraz skłonu do 90 stopni). Wspomaganie uaktywnia się przy skłonie o 65 stopni, natomiast jest wyłączane, gdy użytkownik stoi wyprostowany.
Robot wspomagający ludzkie ciało jest wyposażony w akumulator, który wystarcza na cztery godziny pracy i daje się naładować w zaledwie godzinę.
Wersje do zastosowań przemysłowych
Roboty usługowe PorterBot, ServeBot i CartBot pokazano po raz pierwszy na targach CES 2018. Są one przeznaczone do zastosowań w portach lotniczych, hotelach, supermarketach lub centrach handlowych i potrafią pomagać klientom, np. udzielając informacji, wskazując drogę, transportując bagaż lub zakupy, czy dostarczając posiłki.
Nowe roboty usługowe z rodziny LG CLOi zostały wyposażone w ulepszony system autonomicznej nawigacji oraz udoskonalone funkcje łączności pozwalające na komunikowanie się z urządzeniami, takimi jak windy i automatyczne drzwi. Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji roboty LG CLOi analizują zachowania klientów, aby stale uczyć się oraz doskonalić swoje funkcje.
Nie tylko wspomaganie ludzkiego ciała
Roboty LG CLOi są wyposażone w ekran dotykowy i funkcje rozpoznawania mowy, które ułatwiają interakcję z klientami oraz wykonywanie skomplikowanych zadań, takich jak odpowiadanie na pytania lub obsługiwanie płatności.
– W najbliższej przyszłości chcemy zaoferować roboty użyteczne na co dzień. Potwierdzeniem tych dążeń są udoskonalenia, jakie wprowadziliśmy w całej linii robotów. Roboty usługowe LG CLOi, które potrafią analizować i rozumieć otoczenie, są ukoronowaniem znacznych inwestycji w prace badawczo-rozwojowe w dziedzinie automatyki i sztucznej inteligencji. –Roh Jin-seo, szef działu robotycznego w firmie LG.