Firma LG Electronics Inc. (LG) ogłosiła skonsolidowane przychody za pierwszy kwartał 2024 r. w wysokości 21,09 bln KRW i zysk operacyjny w wysokości 1,33 bln KRW. W sektorze AGD firma osiągnęła rekordowe przychody i dwucyfrowe marże zysku operacyjnego. Sektor komponentów EV, kluczowy czynnik przyszłego wzrostu, kontynuował stały rozwój. Zarówno sektor telewizorów, jak i rozwiązań biznesowych odnotowały wzrost sprzedaży rok do roku i przyniosły zyski w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Pomimo trudnych warunków makroekonomicznych, takich jak wysokie ceny towarów, niestabilne kursy wymiany walut, rosnące stopy procentowe i opóźnione ożywienie popytu, firma LG osiągnęła najwyższy w historii łączny przychód za pierwszy kwartał. To kamień milowy, który ukazuje skuteczność wdrażania zrównoważonych modeli biznesowych, takich jak usługi subskrypcyjne i wykorzystywanie możliwości wzrostu w obiecującym sektorze B2B. Nacisk firmy LG na wyróżniające się funkcje, takie jak sztuczna inteligencja, efektywność energetyczna i wzornictwo zorientowane na klienta, wzmocniły jej konkurencyjność na rynku premium. Co więcej, strategiczne podejście, polegające na oferowaniu zróżnicowanych linii produktów i elastycznych struktur cenowych, pozwoliło firmie z powodzeniem poruszać się po spolaryzowanych trendach popytu.
Piąty rok z rzędu zysk operacyjny przekroczył 1 bilion KRW, co świadczy o dobrych wynikach LG w obliczu nasilającej się konkurencji rynkowej. Koncentracja firmy na działalności związanej z treściami/usługami oraz sprzedażą bezpośrednią do konsumentów za pośrednictwem sklepu internetowego Online Brand Shop (OBS) przyczyniła się do wzrostu jakościowego. Wysiłki mające na celu ustabilizowanie kosztów surowców i logistyki, w połączeniu z elastycznością lokalizacji produkcji, dodatkowo zwiększyły rentowność.
Dział LG Home Appliance & Air Solution osiągnął w pierwszym kwartale przychody w wysokości 8,6 bln KRW oraz zysk operacyjny w wysokości 940,3 mld KRW. Stanowi to znaczący wzrost przychodów o 7,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, ustanawiając nowy rekord wyników za pierwszy kwartał. Zysk operacyjny osiągnął drugi najwyższy poziom w historii firmy, z marżą zysku operacyjnego wynoszącą 10,9%, co podkreśla globalną konkurencyjność firmy.
Napędzany przez swoje podstawowe technologie – w szczególności silniki i sprężarki – biznes AGD firmy LG nadal wprowadza innowacje na rynku. Dążąc do osiągnięcia pozycji lidera w branży, firma LG podejmuje pionierskie inicjatywy, takie jak usługi subskrypcji produktów i rozwijanie koncepcji urządzeń „Affectionate Intelligence”. Innowacje te są dostosowane do potrzeb klientów i skutecznie je zaspokajają. Co więcej, LG strategicznie rozszerza swoje przedsięwzięcia B2B, w tym HVAC i rozwiązania do zabudowy, aby wykorzystać pojawiające się możliwości.
Dział LG Vehicle Component Solutions odnotował w pierwszym kwartale przychody w wysokości 2,66 bln KRW i zysk operacyjny w wysokości 52 mld KRW, co odzwierciedla 11,5-procentowy wzrost przychodów rok do roku. Trwająca konwersja zaległych zamówień na przychody postępuje stabilnie. Pomimo ciągłych inwestycji w zagraniczne zakłady produkcyjne (w celu realizacji nowych zamówień i spełnienia wymagań OEM) firma utrzymała stabilną rentowność, korzystając z efektu skali wynikającego z ekspansji przychodów.
Chociaż oczekuje się niewielkiego spowolnienia niedawnego wzrostu popytu na pojazdy elektryczne, popyt na komponenty EV o wysokiej wartości dodanej stale rośnie. LG aktywnie reaguje na tę dynamikę rynku, opracowując zrównoważone portfolio, obejmujące systemy informacyjno-rozrywkowe w pojazdach, układy napędowe i reflektory. Firma dąży do zapewnienia stałego wzrostu przychodów i stabilnej bazy zysków poprzez aktywne dostosowywanie się do zmian rynkowych.
Dział LG Home Entertainment odnotował w pierwszym kwartale przychody w wysokości 3,49 bln KRW i zysk operacyjny w wysokości 132,2 mld KRW. Oznacza to wzrost przychodów o 4,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost ten napędzany jest odrodzeniem się popytu na telewizory w Europie i udaną premierą nowych modeli 2024. Dodatni zysk operacyjny, obok tradycyjnej sprzedaży produktów, napędzany był także przez wyniki działalności związanej z treściami/usługami webOS. Pomimo wyzwań, takich jak rosnące ceny paneli LCD, firma skutecznie zarządzała rentownością.
W drugiej połowie roku spodziewane jest stopniowe ożywienie popytu na rynku telewizorów. Strategia LG koncentruje się na wykorzystaniu wiodącej na świecie oferty telewizorów OLED i wysokiej klasy telewizorów LCD QNED, przy jednoczesnym ciągłym zwiększaniu rentowności platformy webOS, która jest gotowa do szybkiego wzrostu.
Dział LG Business Solutions odnotował w pierwszym kwartale przychody w wysokości 1,57 bln KRW, co oznacza wzrost o 6,5% rok do roku oraz zysk operacyjny w wysokości 12,8 mld KRW. Wprowadzenie nowych laptopów LG gram, wyposażonych w sztuczną inteligencję, spotkało się z pozytywną reakcją rynku. Ponadto odnotowano wzrost sprzedaży wyświetlaczy komercyjnych, w tym tablic elektronicznych i oznakowań LED. Podczas gdy zysk operacyjny powrócił do dodatniego poziomu z poprzedniego kwartału, nastąpił niewielki spadek w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, przypisywany czynnikom takim jak rosnące ceny komponentów i nasilona konkurencja.
W tym roku oczekuje się, że ogólny rynek IT utrzyma podobny poziom popytu jak w roku poprzednim, z niewielkim wzrostem w segmencie wyświetlaczy komercyjnych. Oczekiwany jest wzrost popytu na wysokiej klasy produkty IT, takie jak monitory do gier i ekrany LED. LG dąży do objęcia pozycji lidera na rynku dzięki strategicznym produktom IT dostosowanym do potrzeb klientów, integrującym funkcje specyficzne dla gier i wyświetlacze OLED, a także produkty LED klasy premium. Wysiłki mające na celu aktywne rozwijanie nowych obiecujących biznesów, takich jak robotyka i ładowanie pojazdów elektrycznych, nadal napędzają przyszłe perspektywy wzrostu.