czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    LG ogłasza wyniki finansowe za rok 2023

    Zobacz również

    Firma LG Electronics Inc. ogłosiła swoje wyniki finansowe za rok 2023, ujawniając skonsolidowane przychody na poziomie 63,74 miliarda USD (84,2 biliona KRW) i zysk operacyjny w wysokości 2,69 miliarda USD (3,55 biliona KRW). Oznacza to rekordowe roczne przychody przez trzeci rok z rzędu. Również zysk operacyjny jest bardzo dobry i zbliża się do poziomów obserwowanych w poprzednim okresie wzmożonego popytu.

    - Reklama -

    Pomimo trudnych czynników zewnętrznych, takich jak spowolnienie gospodarcze i zmniejszony popyt, główna działalność LG w zakresie urządzeń AGD oraz rozwijająca się działalność w zakresie komponentów samochodowych wykazały niezwykłą odporność, utrzymując ciągły wzrost przez osiem kolejnych lat. Łączne przychody z tych działalności przekroczyły w zeszłym roku 40 bilionów KRW (30 miliardów USD), co stanowi znaczący wzrost w stosunku do niecałych 18 bilionów KRW (14 miliardów USD) w 2015 roku. W tym samym okresie udział tych dwóch obszarów w całkowitych przychodach wzrósł z 32,5 procent do 47,8 procent.


    Wyniki te LG zawdzięcza działaniom strategicznym mającym na celu ulepszenie portfolio biznesowego. Firma z powodzeniem rozszerzyła swoją działalność B2B, wcześnie rozpoznając punkty zwrotne na rynku i integrując nowe modele biznesowe, takie jak usługi abonamentowe, z istniejącymi strukturami. Ponadto do zapewnienia rentowności przyczynił się również innowacyjny model biznesowy LG obejmujący treści i usługi. Wykorzystuje on szeroką bazę użytkowników setek milionów produktów na całym świecie.


    W przyszłości LG zamierza nieustannie ewoluować z dojrzałej struktury biznesowej w strukturę zorientowaną na przyszły wzrost. W tym roku firma skoncentruje się na przełamywaniu ograniczeń, aby zmaksymalizować swój potencjał biznesowy. Dzięki nowo utworzonej spółce Overseas Sales & Marketing Company LG będzie dążyć do dodatkowego wzrostu i rozszerzenia zakresu produktów, szczególnie na rynkach wschodzących, gdzie istnieją większe możliwości rozwoju.
    Dział LG Home Appliance & Air Solution osiągnął roczne przychody w wysokości 30,14 biliona KRW (23 miliardów USD), co oznacza osiem kolejnych lat wzrostu. Do tego wzrostu przyczyniło się wprowadzenie nowych modeli biznesowych, takich jak usługi abonamentowe, oraz zwiększenie udziału działalności B2B w obszarach takich jak HVAC, komponenty i rozwiązania wbudowane. Zysk operacyjny wzrósł o ponad 76 procent w porównaniu z poprzednim rokiem i wyniósł 2,08 biliona KRW (1,57 miliarda USD).


    W nadchodzącym roku spółka przyspieszy transformację swojego modelu biznesowego, aby lepiej przygotować go na przyszłość, co obejmie także sprzedaż bezpośrednią. Firma zamierza wdrażać systemy operacyjne do urządzeń domowych oraz usługi abonamentowe także na rynkach międzynarodowych. Ponadto nastąpi szybki postęp w tworzeniu inteligentnych rozwiązań domowych zgodnie z ideą „bezobsługowego domu”. Pod względem produktów firma będzie nadal umacniać swoją pozycję lidera w zakresie najważniejszych produktów, takich jak pralki i lodówki, a jednocześnie szybko rozszerzać ofertę dostosowaną do konkretnych regionów. Aby utrzymać ciągły wzrost w sektorze B2B, szczególnie w obszarach takich jak HVAC, firma planuje wzmocnić swoje możliwości poprzez ustanowienie kompleksowej, lokalnej działalności biznesowej. Będzie ona obejmować rozwój produktów, produkcję i sprzedaż ze szczególnym uwzględnieniem trendów elektryfikacji w regionach takich jak Ameryka Północna i Europa.


    Dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął roczny przychód w wysokości 10,1 biliona KRW (7,65 miliarda USD) i zysk operacyjny w wysokości ponad 100 milionów USD. W 10. roku działalności spółka nie tylko osiągnęła przychód na poziomie 7,57 miliarda USD, ale także wykazała wzrost przez osiem kolejnych lat od rozpoczęcia publikacji wyników w 2015 roku. Jej udział w całkowitych skonsolidowanych przychodach wzrósł do 12 procent. W tym roku spółka zamierza uzyskać zarówno wzrost zewnętrzny, wykorzystując obszerny portfel zamówień, jak i wzrost jakościowy swojej działalności. W obszarze rozrywki samochodowej spółka rozwija swoje możliwości w zakresie pojazdów definiowanych programowo w odpowiedzi na potrzeby producentów OEM. Wykorzystując swoją zróżnicowaną technologię zgromadzoną w sektorach urządzeń AGD i IT, firma będzie dążyć do dalszej poprawy wrażeń klientów w pojazdach. W obszarze e-Powertrain skupi się natomiast na rozwoju funkcji produktów i wczesnej stabilizacji zagranicznych baz produkcyjnych, aby móc lepiej reagować na potrzeby klientów. Ponadto w przypadku reflektorów planowane jest zwiększenie zamówień na produkty klasy premium przy jednoczesnej poprawie wydajności operacyjnej.


    Dział LG Home Entertainment osiągnął roczny przychód w wysokości niemal 11 miliardów USD i zysk operacyjny w wysokości ponad 274 milionów USD. Oparta na platformie webOS działalność obejmująca treści i usługi umocniła swoją pozycję jako nowe źródło przychodów, wykazując znaczny wzrost zysku operacyjnego w porównaniu z poprzednim rokiem. Przychody nieznacznie spadły w obliczu stosunkowo wolnego ożywienia popytu na produkty premium, takie jak OLED. W oczekiwaniu na stopniowe ożywienie popytu na telewizory w tym roku firma zamierza wzmocnić zarówno najwyższej klasy ofertę OLED, jak i ofertę QNED. Działania te będą częścią dwutorowej strategii mającej na celu zachowanie wiodącej pozycji na rynku premium. Jednocześnie spółka przyspiesza swoją transformację w lidera w dziedzinie mediów i rozrywki. W bieżącym roku działalność związana z platformą webOS ma być rozwijana jako znaczące przedsięwzięcie generujące miliardowe przychody.


    Dział LG Business Solutions odnotował roczny przychód w wysokości ponad 4 miliardów USD i stratę operacyjną w wysokości niecałych 32 milionów USD. Przychody nieznacznie spadły w porównaniu z poprzednim rokiem z powodu opóźnień w odbudowie popytu na IT oraz zmniejszonych inwestycji ze strony kluczowych przedsiębiorstw. Na rentowność wpłynęły też zwiększone inwestycje w przyszłe obszary wzrostu, takie jak robotyka i ładowanie pojazdów elektrycznych. W tym roku firma zamierza pozycjonować się dzięki konkurencyjnemu asortymentowi produktów IT, w tym monitorów do gier i LG gram Pro. Będzie również aktywnie szukać możliwości biznesowych w konkretnych sektorach, takich jak instytucje rządowe i szkoły. Jako lider w branży B2B LG stara się przyspieszyć przejście od dostarczania pojedynczych produktów do integracji i dostarczania powiązanych rozwiązań. Ze względu na znaczny udział nowych obszarów działalności w przedsiębiorstwie inwestycje będą ukierunkowane na przyszłość, a nie na krótkoterminowe wyniki finansowe.

    ŹródłoLG
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...