Wartość sprzedaży na poziomie 11,8 mld USD (13,2 bln KRW) i 252,7 mln USD (283,2 mld KRW) dochodów operacyjnych – to najnowsze dane finansowe firmy LG Electronics. Wyniki trzeciego kwartału to przede efekt wzrostu przychodów działu Home Appliance & Air Solution oraz lepszej rentowności kategorii Home Entertainment, które pozwoliły na zrównoważenie spadku sprzedaży oraz strat operacyjnych działu Mobile Communications.
Dzięki bardzo dobrym wynikom działu LG Home Appliance & Air Solution (szczególnie na rynkach europejskim i azjatyckim) przychody w trzecim kwartale wzrosły o 3% w skali roku. Dochody operacyjne wynoszące 305,9 mln USD (342,8 mld KRW) są rezultatem wysokiej marży operacyjnej wynoszącej 8 punktów procentowych, która w porównaniu do analogicznego okresu z 2015 roku, wzrosła o 40%. Co więcej, w związku z dobrą sprzedażą klimatyzatorów oraz urządzeń Premium, firma LG osiągnęła wysoki poziom rentowności, nawet pomimo niekorzystnych zmian kursów walutowych w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryki Łacińskiej.
Przychody działu LG Mobile Communications w trzecim kwartale wyniosły 2,3 mld USD (2,5 bln KRW) i były o 23 procent niższe od uzyskanych w analogicznym okresie roku 2015. Spadek sprzedaży urządzeń z półki Premium oraz wydatki związane z optymalizacją struktury biznesowej przyczyniły się do powstania straty operacyjnej w wysokości 389,4 mln USD (436,4 mld KRW). Ostatni kwartał przyniósł jednak 14-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do Q2 – w Ameryce Północnej LG sprzedało 13,5 miliona smartfonów. W najbliższych miesiącach firma zamierza skupić się na zwiększeniu sprzedaży nowego smartfona LG V20 oraz modeli z serii K i X, przeznaczonych dla szerszej grupy odbiorców. Planowane jest także zakończenie optymalizacji struktury biznesowej działu w celu lepszego przygotowania go na zbliżające się wyzwania.
Dział Home Entertainment odnotował najwyższe w swojej historii wartości zysku operacyjnego (340,4 mln USD / 381,5 mld KRW) oraz marży (9,2%). Ogromną rolę odegrała tutaj rosnąca sprzedaż telewizorów LG OLED oraz Ultra HD klasy Premium na kluczowych rynkach świata. Erozja cen spowodowana nasiloną konkurencją przełożyła się na spadek wartości sprzedaży o 3,4% w porównaniu do Q3 2015, przy prawie niezmienionych przychodach wynoszących 3,7 mld USD (4,1 bln KRW). Według prognoz, wraz z początkiem świątecznego okresu handlowego wzrośnie popyt na telewizory, jednak wyższe koszty materiałów oraz zwiększone inwestycje marketingowe mogą niekorzystnie wpłynąć na rentowność.
W trzecim kwartale dział Vehicle Components odnotował znaczny wzrost wartości sprzedaży do 602,2 mln USD (674,9 mld KRW). Kategoria polepszyła swoje wyniki aż o 41% w skali roku oraz o 6% w porównaniu do Q2. Umiarkowana strata operacyjna wynosząca 14,5 mln USD (16,2 mld KRW) jest efektem zwiększonych inwestycji w prace badawczo-rozwojowe, które mają przynieść korzyści w kolejnych miesiącach. Branża samochodów elektrycznych, takich jak GM Bolt, stale się rozwija – rośnie liczba nowych projektów, dlatego przewiduje się dalszy rozwój działu VC.
Wyjaśnienia dotyczące kursów walut w 3. kw. 2016
Kwartalne wyniki finansowe LG Electronics opracowano zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (IFRS). Obejmują one 3-miesięczny okres kończący się 30 września 2016. Kwoty w wonach koreańskich (KRW) zostały przeliczone na dolary amerykańskie (USD) po uśrednionym kursie: 1162 KRW za 1 USD.