Najwyższe przychody kwartalne w historii firmy obrazują wysoki popyt na urządzenia AGD i telewizory LG z segmentu premium. Firma LG Electronics Inc. (LG) ogłosiła dzisiaj skonsolidowane przychody za trzeci kwartał 2021 r. w wysokości 18,79 bln KRW (16,23 mld USD), co stanowi wzrost o 22% w stosunku do tego samego kwartału w zeszłym roku i największy kwartalny przychód w historii firmy LG Electronics. Rentowność również była wysoka, lecz częściowo została zniwelowana przez jednorazowe obciążenie.
Zysk operacyjny w wysokości 540,7 mld KRW (466,99 mln USD) był niższy o 49,6% niż w trzecim kwartale zeszłego roku, co oddaje zabezpieczenie 480 mld KRW (415 mln USD).
Dział LG Home Appliance & Air Solution poinformował o przychodach w trzecim kwartale 2021 r. na poziomie 7,06 bln KRW (6,1 mld USD) przy zysku operacyjnym rzędu 505,4 mld KRW (436,51 mln USD). Sprzedaż wzrosła o 14,7% w porównaniu do tego samego kwartału w zeszłym roku, po raz pierwszy przekraczając 7 bln KRW dzięki wysokiemu wzrostowi w obu Amerykach i Europie. Oczekuje się, że konkurencyjność produktów oraz wydajność operacyjna pomogą w utrzymaniu rozwoju firmy LG, jednak tempo może być wolniejsze ze względu na rosnące koszty surowców.
Dział LG Home Entertainment w trzecim kwartale 2021 r. odnotował sprzedaż na poziomie 4,18 bln KRW (3,61 mld USD), czyli wyższym o 13,9% w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku. Był to czwarty z rzędu kwartał z przychodami przekraczającymi 4 bln KRW w dużej mierze opierającymi się na stabilnym wzroście popytu na produkty premium, takie jak telewizory OLED i wielkoformatowe, na kluczowych rynkach Ameryki Północnej i Europy. Zyski operacyjne w wysokości 208,3 mld KRW (179,91 mln USD) uległy obniżeniu od trzeciego kwartału zeszłego roku ze względu na wzrost cen komponentów, takich jak panele LCD.
Dział LG Vehicle Component Solutions odnotował przychody rzędu 1,74 bln KRW (1,5 mld USD) w trzecim kwartale 2021 r., co przekłada się na wzrost o 4,8% w stosunku do tego samego okresu w 2020 r. Strata operacyjna w trzecim kwartale 2021 r. wyniosła 537,6 mld KRW (464,32 mln USD) i obejmuje jednorazowe obciążenie w wysokości 480 mld KRW w związku z wycofaniem przez firmę General Motors modelu Chevy Bolt EV. Mimo że w branży obserwowano wzrost popytu na samochody, w tym pojazdy elektryczne, w tym kwartale globalny rynek motoryzacyjny ucierpiał przez niedobory półprzewodników. W czwartym kwartale firma skupi się na wzmocnieniu swojego globalnego łańcucha dostaw poprzez większą współpracę z producentami oryginalnego sprzętu oraz innymi dostawcami komponentów.
Dział LG Business Solutions Company zanotował większą sprzedaż w trzecim kwartalne na poziomie 1,69 bln KRW (1,46 mld USD), co stanowi wzrost o 13,9% w porównaniu do zeszłego roku dzięki ciągle rosnącemu popytowi na ekrany do wyświetlania informacji, komputery i monitory, a także w efekcie stopniowej poprawy w segmencie B2B. Strata operacyjna rzędu 12,3 mld KRW (10,62 mln USD) była spowodowana wyższymi cenami głównych komponentów, w tym paneli LCD, półprzewodników i wafli krzemowych, a także wzrostem globalnych kosztów logistycznych. W ostatnim kwartale roku firma planuje intensywnie pracować nad poprawą segmentu B2B przy jednoczesnym zwiększeniu konkurencyjności produktów i wydajności operacyjnej.
Objaśnienie kursu wymiany w 3. kwartale 2021
Wyniki w zakresie dochodów firmy LG Electronics, które nie zostały uwzględnione w audycie, opierają się na Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) za okres trzech miesięcy kończący się 30 września 2021 r. Kwoty w wonie południowokoreańskim (KRW) zostały przeliczone na dolary amerykańskie (USD) po średnim kursie dla trzymiesięcznego okresu odpowiadającego danemu kwartałowi – 1157,83 KRW za 1 USD.