Firma LG Electronics Inc. ogłosiła, że w trzecim kwartale 2023 r. wygenerowano skonsolidowane przychody w wysokości 20,7 biliona KRW (15,8 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysokości 996,7 miliarda KRW (759,5 mln USD) i osiągnięto tym samym drugi najwyższy wynik w historii firmy w trzecim kwartale. Na wyniki złożyły się zarówno podstawowa działalność firmy z sektora AGD, jak i sektora motoryzacyjnego, jednego z przyszłych motorów rozwoju. Sektor AGD zwiększył zysk operacyjny ponad dwukrotnie względem
poprzedniego roku, zaś sektor motoryzacyjny odnotował rekordowo wysoki zysk operacyjny.
Doskonałe wyniki są efektem sprawnego wdrażania przez firmę wizji przyszłości zaplanowanej na 2030 r., dzięki czemu wypracowała ona wysokie przychody i zyski pomimo utrzymującego się spowolnienia gospodarczego. Wizja LG na 2030 r., ogłoszona w lipcu ubiegłego roku, polega na ekspansji B2B, innowacjach w modelach biznesowych niezwiązanych z urządzeniami hardwarowymi, a także rozwoju i pozyskiwaniu nowych motorów rozwoju. Celem jest wykroczenie poza ramy firmy produkującej sprzęt AGD i przekształcenie się w firmę oferującą inteligentne rozwiązania (Smart Life Solutions), która może łączyć i rozbudowywać rozmaite środowiska i doświadczenia.
Do wzrostu przychodów w znacznym stopniu przysłużyła się ekspansja w segmencie B2B, obejmująca części samochodowe i systemy HVAC, co było kluczowym czynnikiem odpowiedzialnym za drugi najwyższy w historii firmy wynik odnotowany w trzecim kwartale. Przychody w segmencie B2B istotnie wzrosły i odpowiadały w tym roku za około 35% łącznych przychodów.
Warunki gospodarcze mają mniejszy wpływ na segment B2B niż na B2C, dlatego po prawidłowym zorganizowaniu działalności można spodziewać się stabilnych przychodów i zysków. Kolejną zaletą jest efekt „lock-in”, który może okazać się wsparciem dla rozwoju trwałych, długoterminowych relacji z klientami. LG zamierza opracować kolejne możliwości rozwojowe w tym obszarze, wykraczając przy tym poza zwykłe dostarczanie produktów B2B, aby móc proponować rozwiązania biznesowe zapewniające wysoką wartość dodaną w związku z dostarczanymi produktami. Docelowo przychody z sektora B2B mają osiągnąć poziom ponad 40 bilionów KRW (30,5 mld USD) do 2030 r.
Zysk operacyjny w trzecim kwartale wzrósł o ponad 30% zarówno względem poprzedniego roku, jak i kwartału. Najważniejszym źródłem wysokiej rentowności był innowacyjny model biznesowy firmy, mianowicie łączenie rozwiązań niesprzętowych, takich jak treści i usługi subskrypcyjne, z tradycyjnymi produktami, np. urządzeniami AGD i telewizorami. W poprzednich latach jednorazowy przychód był rejestrowany w momencie sprzedaży produktu. Obecnie przerodziło się to w generowanie stałych przychodów z tytułu użytkowania rozwiązań na platformach zainstalowanych w milionach produktów, z których korzystają konsumenci urządzeń LG.
Przy opracowywaniu i pozyskiwaniu nowych motorów rozwoju LG koncentruje się na inwestycjach w dobrze rokujące firmy, które nie tylko wykazują wysoki potencjał, ale mogą również współdziałać z istniejącymi przedsiębiorstwami. Doskonałym zobrazowaniem tej strategii są inwestycje w systemy ładowania pojazdów elektrycznych. Firma planuje rozpocząć globalną ekspansję w przyszłym roku przy współpracy z różnymi partnerami.
Sprawne działania i solidne postępy w realizacji trzech filarów wizji firmy na 2030 r. – napędzanie rozwoju firmy (B2B), generowanie zysków (niezwiązanych ze sprzętem) i zwiększanie wartości przedsiębiorstwa (nowe motory rozwoju) – wyraźnie dowodzą postępów LG na drodze do osiągnięcia Potrójnej Siódemki (średnia stopa wzrostu i zysk operacyjny na poziomie 7% lub więcej oraz stosunek wartości przedsiębiorstwa do EBITDA na poziomie 7 lub więcej).
LG będzie kontynuować działania zmierzające do przyspieszenia transformacji swojego portfolio biznesowego w czwartym kwartale, dążąc do utrzymania wysokiego wzrostu w segmencie B2B, w którym najważniejszą rolę odgrywają rozwiązania dla pojazdów, oraz zwiększając sprzedaż kluczowych linii produktów wraz ze zbliżającym się szczytem sezonu kończącego rok.
Równocześnie firma zakłada optymalizację wydajności poprzez ulepszone prognozowanie popytu tak, aby wspierać stabilną rentowność w przyszłości.
Dział LG Home Appliance & Air Solution wygenerował w trzecim kwartale przychody na poziomie 7,46 biliona KRW (5,7 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysokości 504,5 miliarda KRW (384,5 mln USD). Zysk operacyjny wzrósł ponad dwukrotnie względem ubiegłego roku, co można tłumaczyć wysoką konkurencyjnością w zakresie ogólnej działalności biznesowej, w tym produkcji, zamówień i logistyki. Przychody pozostały na wysokim poziomie w porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku, do czego przyczyniło się strategiczne repozycjonowanie linii produktów w odpowiedzi na zmniejszony popyt, a także ekspansja linii B2B, w tym HVAC, części i urządzeń do zabudowy. LG zamierza skutecznie wykorzystać trend elektryfikacji i dekarbonizacji systemów HVAC, co pozwoli przyspieszyć rozwój w segmencie B2B. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych firma zobowiązała się niedawno do podjęcia szeregu działań na rzecz realizacji celu Kalifornii, polegającego na zainstalowaniu 6 milionów pomp ciepła do 2030 r. Ponadto LG intensywnie poszerza swoją ofertę urządzeń HVAC o nowe dedykowane systemy powietrza zewnętrznego (Dedicated Outdoor Air Systems). W czwartym kwartale firma zamierza stanąć na czele zmiany konwencji w dziedzinie AGD dzięki LG ThinQ UP 2.0, przez rozszerzenie działalności o usługi i subskrypcje. W Ameryce Północnej wprowadzono już 4 ulepszone funkcje dla ThinQ UP, co przyspieszyło wprowadzanie innowacji w zakresie obsługi klienta.
Przychody LG Vehicle Component Solutions w trzecim kwartale wyniosły 2,5 biliona KRW (1,9 mld USD), a zysk operacyjny 134,9 miliarda KRW (102,8 mln USD) – najwyższy spośród wszystkich przychodów i zysków operacyjnych w trzecim kwartale. LG Vehicle Component Solutions nabiera tempa dzięki stabilności w zarządzaniu łańcuchem dostaw i portfelem zamówień, który do końca roku powinien osiągnąć wartość 100 bilionów KRW (76,2 mld USD). Oczekuje się, że w tym roku roczny przychód tej komórki biznesowej po raz pierwszy przekroczy 10 bilionów KRW (7,6 mld USD), dzięki czemu stanie się kluczową siłą napędową ogólnego rozwoju LG. Przewiduje się, że stopa rozwoju pozostanie wysoka ze względu na coraz szybsze upowszechnianie się pojazdów elektrycznych i rosnący popyt na części o wysokiej wartości dodanej, nawet pomimo pewnych obaw związanych z tymczasowym spowolnieniem popytu w branży części samochodowych. W obliczu tych faktów LG zamierza utrzymać tempo rozwoju, kładąc nacisk na projekty o wysokiej wartości dodanej i przyspieszenie regionalnej produkcji w zakładzie LG Magna w Ramos Arizpe w Meksyku.
Dział LG Home Entertainment uzyskał w trzecim kwartale przychody w wysokości 3,57 biliona KRW (27,2 mld USD) i zysk operacyjny na poziomie 110,7 miliarda KRW (84,3 mln USD). Firma podtrzymała rentowny wzrost dzięki sprawnemu zarządzaniu wydatkami marketingowymi pomimo wzrostu cen paneli LCD, jednocześnie dywersyfikując źródła zysków w oparciu o rozwój działalności związanej z treściami i usługami bazującymi na autorskiej platformie Smart TV. LG Home Entertainment przyspiesza proces przejścia z działalności opartej na produktach do działalności opartej na platformach medialnych i rozrywkowych, gdyż rynek treści i usług nieustannie się rozrasta. W tym celu, oprócz rozwijania współpracy z różnymi dostawcami treści, firma unowocześnia systemy operacyjne telewizorów, aby wzbogacić doświadczenia klientów związane z treściami. Oczekuje się, że do 2026 r. liczba telewizorów z systemem webOS, będącym podstawą działalności LG w zakresie treści i usług, osiągnie 300 milionów sztuk.
Dział LG Business Solutions osiągnął w trzecim kwartale przychody w wysokości 1,33 biliona KRW (1 mld USD) przy stracie operacyjnej w wysokości 20,5 miliarda KRW (15,6 mln USD). Zarówno przychody, jak i rentowność spadły z powodu słabnącego popytu na produkty IT. Z uwagi na utrzymujące się niekorzystne warunki biznesowe firma nieprzerwanie pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla klientów, oferując wysokiej klasy produkty IT, takie jak wyświetlacze reklamowe i laptopy, które dostarczają spersonalizowane rozwiązania, jednocześnie czyniąc postępy w rozwijaniu biznesu ładowarek do pojazdów elektrycznych, jednego z nowych motorów rozwoju LG.