Firma LG Electronics ogłosiła zwycięzców hackathonu platformy webOS TV, który odbył się podczas LG webOS Summit w zeszłym tygodniu. Wydarzenie było ukierunkowane na rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji oraz usługi gamingowe i dążyło do znalezienia pomysłów na ulepszenie kategorii gier na Smart TV.
Deweloperzy z całego świata ubiegali się o możliwość zaprezentowania swoich pomysłów na aplikacje lub usługi, które miałyby być używane na telewizorach LG Smart TV z systemem webOS w milionach domów, aby urozmaicić i ulepszyć wrażenia z grania na tych telewizorach.
Na konkurs nadesłano ponad trzysta zgłoszeń z przeszło 50 krajów. Finaliści zostali zaproszeni do zaprezentowania swoich pomysłów na scenie przed panelem kierownictwa LG oraz przedstawicielami ponad 300 wiodących firm na rynku. Trzej najlepsi uczestnicy otrzymali możliwość współpracy z zespołem LG nad opracowaniem swoich pomysłów i zasobów do wdrożenia biznesowego w systemie webOS. Będą kontynuować współpracę z zespołem LG, aby przygotować przyjazne rodzinie rozwiązania gamingowe dla telewizorów LG do czerwca 2025 roku. Nagrody pieniężne zostały przyznane trzem zwycięzcom hackathonu: 100 000 USD za pierwsze miejsce, 80 000 USD za drugie miejsce oraz 50 000 USD za trzecie miejsce.
Zwycięzca nagrody głównej: The Quest of Sunflower od Couchplay
Gra przygodowa oparta na historii wygenerowanej przez sztuczną inteligencję, z efektowną grafiką, wciągającym dźwiękiem i responsywną rozgrywką, odpowiednia dla całej rodziny.
Drugie miejsce: Signs of Magic autorstwa Lukasa Klingsbo
Ta osadzona w magicznym świecie gra podąża za czarodziejem Elowenem, który walczy z najeźdźcami, znanymi jako Astromentals. Gra integruje czujniki pilota LG Magic, aby stworzyć wciągające wrażenia, które ożywiają akcję.
Trzecie miejsce: Thormdeil: Into the Unknown autorstwa TV Games
Pierwsza gra RPG dla jednego gracza, opracowana wyłącznie na platformę Smart TV, zawierająca sezonową zawartość generowaną przez sztuczną inteligencję. Gracze przemierzają mroczne lochy, stawiają czoła wyzwaniom związanym z przetrwaniem i odkrywają ukryte prawdy.
– Liczba zgłoszeń, które otrzymaliśmy w tym roku, świadczy o rosnącym zainteresowaniu kategoriami sztucznej inteligencji i gier. Nie oglądamy już tylko telewizji. Rola ekosystemu deweloperów w ulepszaniu życia milionów konsumentów w ich domach dynamicznie rośnie. LG planuje organizować to wydarzenie co roku, aby wspierać ekosystem deweloperów aplikacji webOS – Chris Jo, starszy wiceprezes ds. platform w LG Home Entertainment Company. „