W roku 2016 firma LG Electronics uzyskała 1,16 mld USD (1,34 bln KRW) zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 12.2% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Było to możliwe głównie dzięki dobrym wynikom sprzedażowym działów Home Entertainment oraz Home Appliance & Air Solution. W skali całego roku firma LG odnotowała 47,92 mld USD (55,37 bln KRW) przychodów oraz 109,31 mln USD (126,3 mld KRW) dochodu netto.
Q4 2016 przyniosło firmie LG wartość sprzedaży wynoszącą 12,79 mld USD (14,78 bln KRW), czyli o 11,7% wyższą niż w poprzednim kwartale. Zestawienie z analogicznym okresem w roku 2015, daje wzrost na poziomie 1,5%. 2016 rok był rekordowy dla działów Home Appliance & Air Solutions oraz Home Entertainment, które uzyskały najwyższe w swojej historii wartości zysku operacyjnego. Działy Mobile Communications oraz Vehicle Components natomiast odnotowały stratę netto w wysokości 223,98 mln USD (258,80 mld KRW).
W czwartym kwartale, dział Home Appliance & Air Solutions uzyskał przychód 14,92 mld USD (17,23 bln KRW) oraz 3,50 mld USD (4,04 bln KRW). Oznacza to wzrost o 5,6% w skali roku, osiągnięty w znacznej mierze dzięki dobrym wynikom sprzedaży w Korei i Ameryce Północnej, wynikającym ze stale rosnącej popularności pralek TWINWash oraz lodówek Door-in-Door. W roku 2016 dochód operacyjny wyniósł 1,15 mld USD (1,33 bln KRW), przynosząc wzrost o 36% w stosunku do poprzedniego – to najlepszy wynik wśród wszystkich działów firmy LG.
Dzięki rosnącej sprzedaży telewizorów OLED i 4K Ultra HD klasy Premium, dział Home Entertainment odnotował dochód w wysokości 4,15 mld USD (4,79 bln KRW), który wzrósł w skali kwartału o 15,7%. Zysk operacyjny w całym roku 2016 wyniósł 1,07 mld USD, stając się najwyższym w historii działu Home Entertainment. Dodatkowo przychody za rok 2016 sięgnęły 15,08 mld USD (17,43 bln KRW), dając najlepszy wynik wśród wszystkich działów. Według prognoz, nagradzana seria telewizorów LG SIGNATURE OLED W7 oraz poszerzona lina telewizorów OLED zaprezentowana na targach CES® 2017 umocnią pozycję firmy LG jako lidera w segmencie telewizorów Premium pomimo, pojawienia się telewizorów OLED w ofercie innych producentów.
W Q4 2016 dział Mobile Communications odnotował 2,51 mld USD (2,90 bln KRW) przychodów, co oznacza wzrost o 15,4% w skali kwartału, wynikający z dobrej sprzedaży nowego flagowego smartfona V20. Przewiduje się, że wprowadzenie nowego smartfona z serii G oraz urządzeń dla szerokiego grona odbiorców, zaplanowane na drugi kwartał 2017, po targach MWC w Barcelonie, w znacznym stopniu poprawi pozycję rynkową działu Mobile Communications.
Dział Vehicle Components zakończył rok osiągając wysoką wartość sprzedaży na poziomie 2,40 mld USD (2,77 bln KRW), większą o 51% w porównaniu do roku 2015. Dzięki lepszej sprzedaży elementów do samochodów elektrycznych oraz systemów inforozrywki, przychody w czwartym kwartale wzrosły w skali roku o 66,4%, dając wynik 749,2 mln USD (865,7 mld KRW). Mimo to, na rentowność niekorzystnie wpłynęły inwestycje w sektorze prac badawczo-rozwojowych. Produkcja samochodu elektrycznego Chevrolet Bolt, opracowanego we współpracy z LG, a także rosnący popyt na zintegrowane podzespoły elektroniczne do systemów bezpieczeństwa oraz inforozrywki w samochodach, według prognoz mają przynieść działowi Vehicle Components wzrost konkurencyjności swoich produktów w roku 2017.
Wyjaśnienia dotyczące kursów walut w 4. kw. 2016
Wyniki finansowe przed audytem ogłoszone przez firmę LG Electronics są oparte na Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej (IFRS) i dotyczą kwartału kończącego się 31 grudnia 2016. Kwoty w wonach koreańskich (KRW) zostały przeliczone na dolary amerykańskie (USD) po uśrednionym kursie z odpowiedniego kwartału: 1 155,47 KRW za 1 USD.