LG Electronics otwiera w Indonezji nowy zakład badawczo-rozwojowy o powierzchni 40 tysięcy metrów kwadratowych. Obiekt ten, będący pierwszą zagraniczną spółką zależną prowadzącą badania w imieniu LG HE Company, dopełnia lokalną działalność biznesową LG obejmującą rozwój produktów, produkcję i sprzedaż. W ceremonii otwarcia, która odbyła się 6 lipca w Cibitung w Indonezji, uczestniczył Park Hyoung-sei, prezes LG Home Entertainment Company, a także urzędnicy państwowi reprezentujący oba kraje.
Nowa spółka zależna będzie prowadzić projekty badawczo-rozwojowe dotyczące produktów przeznaczonych na rynek globalny. Stanowi to wyraz nieustannego zaangażowania LG w zaspokajanie potrzeb lokalnych konsumentów. Nowa spółka zależna pozwoli firmie ujednolicić działania w zakresie rozwoju produktów i produkcji, bardziej efektywnie opracowywać nowe modele urządzeń, a także szybciej rozszerzać działalność firmy na globalnym rynku telewizorów.
Celem LG jest promowanie lokalnych systemów obsługi produktów z naciskiem na badania i rozwój. Ma to służyć stworzeniu bardziej zróżnicowanej oferty produktów telewizyjnych, które zaspokoją potrzeby szybko rozwijającego się rynku azjatyckiego, w szczególności Indonezji. W ramach tej inicjatywy firma założyła w 2021 r. spółkę zależną LG Electronics Indonesia R&D, poprzedniczkę obecnej spółki zależnej o tej samej nazwie zajmującej się badaniami. W ubiegłym roku utworzyła też nowy zespół w ramach Home Entertainment Company zajmujący się rozwojem produktów na rynku indonezyjskim. Nowa spółka będzie pełniła rolę platformy startowej dla innowacji LG skierowanych na rynek globalny.
Spółka badawczo-rozwojowa ma szczególne znaczenie, ponieważ zapewnia lokalny system kompleksowej obsługi umożliwiający sprawną i wydajną działalność biznesową. Podczas wizyty w Indonezji w kwietniu ubiegłego roku dyrektor generalny William Cho podkreślił znaczenie usprawnienia lokalnej działalności w celu osiągnięcia nowego poziomu doskonałości w zakresie jakości, kosztów i dostaw. Nowa spółka badawczo-rozwojowa położona jest w bliskim sąsiedztwie oddziałów produkcyjnych w Cibitung i sprzedażowych w Dżakarcie, co umożliwia realizację całego łańcucha dostaw w regionie.
Aby wesprzeć różnorodne projekty badawcze spółki zależnej, LG prowadzi programy szkoleniowe dla projektantów telewizorów w zakresie prac badawczo-rozwojowych. Planuje także stale zatrudniać ekspertów, aby do 2025 r. osiągnąć liczbę 500 pracowników. Firma wzmocni również swoje kontakty z lokalnymi uniwersytetami, nawiązując współpracę mającą na celu odkrywanie młodych talentów. Pozwoli to stworzyć lokalny system badawczo-rozwojowy umożliwiający wydajne i sprawne planowanie oraz rozwój produktów w skali globalnej. Dzięki temu możliwe będzie zwiększenie konkurencyjności cenowej. Lee So-yeoun, szef działu badań i rozwoju w Indonezji, objął stanowisko nowego szefa spółki LGE Indonesia Research and Development.
— Spółka badawczo-rozwojowa jest krokiem w kierunku naszego ostatecznego celu, jakim jest zapewnienie konsumentom najlepszych wrażeń, począwszy od rozwoju produktów aż po obsługę klienta. Obiekt będzie służył jako miejsce testowania innowacji LG, które mają zrewolucjonizować branżę w skali globalnej – Park Hyoung-sei, prezes LG Home Entertainment Company