Firma LG Electronics po raz kolejny znalazła się wśród „Top 1%” w rankingu Corporate Sustainability Assessment (CSA) S&P Global, zdobywając to wyróżnienie drugi rok z rzędu. Uzyskując 77 punktów na 100 możliwych, LG osiągnęła najwyższe noty spośród 66 firm w kategorii CSA obejmującej sprzęt, produkty rekreacyjne oraz elektronikę użytkową.
Spójne wyniki LG w wielu kategoriach oceny odzwierciedlają zaangażowanie firmy w odpowiedzialne zarządzanie środowiskowe, społeczne i ład korporacyjny (ESG). Firma LG otrzymała wysokie noty w kryteriach środowiskowych, wykazując się dobrymi wynikami w zakresie zarządzania odpadami i zanieczyszczeniami, programu zarządzania energią oraz strategii klimatycznej. Firma osiągnęła również dobre wyniki w kategoriach społecznych, w tym w obszarze praw człowieka, zarządzania łańcuchem dostaw i relacji z klientami. Ponadto LG uzyskała wysokie oceny za przejrzystość w raportowaniu informacji związanym ze zrównoważonym rozwojem.
S&P Global CSA przeprowadza kompleksową ocenę wyników firm w zakresie ESG, wyróżniając 1%, 5% i 10% spółek w każdej branży. Spośród 7 690 spółek z 62 branż uwzględnionych w najnowszej ocenie tylko 66 znalazło się w rankingu „Top 1%”.
Utrzymywanie tego wyróżnienia przez kolejne lata podkreśla rosnące globalne uznanie LG jako lidera w zarządzaniu ESG. Ranking CSA stanowi kluczowy punkt odniesienia dla inwestorów na całym świecie, jednocześnie wzmacniając zaangażowanie LG w zrównoważone praktyki biznesowe.
Aby zrealizować wizję „Better Life for All”, LG wyznaczyła sześć strategicznych celów w zakresie zarządzania ESG. Koncentrują się one na tym, co firma określa jako „3C” dla planety (neutralność węglowa, obieg zamknięty i czysta technologia) oraz „3D” dla ludzi (projektowanie dla wszystkich, godne miejsce pracy oraz różnorodność i integracja).
LG zwiększa swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, planując do 2050 roku całkowite przejście na energię odnawialną we wszystkich krajowych i amerykańskich lokalizacjach biznesowych, a także w międzynarodowych zakładach produkcyjnych. W ramach strategii działań na rzecz klimatu firma dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 roku.
LG jako pierwsza firma z branży AGD w Korei Południowej uzyskała zatwierdzenie swoich korporacyjnych celów redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Firma zobowiązała się do zmniejszenia bezwzględnych emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1 i 2 o 54,6% do 2030 roku, przyjmując rok 2017 jako bazowy. Ponadto LG zobowiązała się do redukcji emisji gazów cieplarnianych z zakresu 3 o 20% na jednostkę funkcjonalną do 2030 roku, w oparciu o rok bazowy 2020.
Ponadto LG zwiększa efektywność wykorzystania zasobów, intensyfikując wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu zużytych urządzeń oraz opracowując papierowe materiały amortyzujące, aby ograniczyć zużycie plastiku w opakowaniach.
LG pozostaje zaangażowana we wspieranie silnej kultury korporacyjnej opartej na etycznych praktykach biznesowych. Firma wdrożyła Kodeks Etyki oraz Kodeks Postępowania we wszystkich lokalizacjach biznesowych, a także ustanowiła Zasady Praw Człowieka w celu utrzymania najwyższych standardów uczciwości korporacyjnej. LG nadal w przejrzysty sposób komunikuje swoją strategię i plany zwiększania wartości korporacyjnej, w tym Future Vision 2030, IPO LG Electronics India oraz politykę zwrotu dla akcjonariuszy, zapewniając aktywne zaangażowanie interesariuszy.
Ponadto LG wzmocniła swoją strukturę ładu korporacyjnego, ustanawiając jasne wytyczne dotyczące niezależności, różnorodności i kompetencji niezależnych dyrektorów oraz wdrażając kartę ładu korporacyjnego.
– Jako odpowiedzialny globalny obywatel korporacyjny LG pozostaje wierna zasadom dobrego zarządzania ESG i nadal będzie dążyć do wspólnego, zrównoważonego wzrostu – Hong Sung-min, szef działu strategii ESG w LG.