Firma LG Electronics rozszerzyła swoją działalność w zakresie platform smart TV, wprowadzając ostatnio na rynek system webOS Hub, czyli ulepszoną wersję rozwiązania webOS dla partnerów zewnętrznych. Zapewni to producentom inteligentnych telewizorów więcej opcji personalizacji, a użytkownikom końcowym więcej wygody i treści. System webOS Hub będzie dostępny dla rozszerzonej sieci 200 marek partnerskich, w tym Seiki, Eko, Stream System, Konka, Aiwa i Hyundai – to dziesięciokrotny wzrost w stosunku do momentu, gdy firma LG
rozpoczęła licencjonowanie swojego ekosystemu webOS na początku 2021 roku.
WebOS Hub to nie tylko inteligentna platforma, ale także wsparcie ze strony partnerów technologicznych LG, takich jak Dolby, Realtek, Gracenote i CEVA, które zostało potwierdzone przez ponad 160 nadawców z całego świata. Uaktualnienie jest kolejnym dowodem na zaangażowanie firmy w rozszerzanie najwyższej jakości doświadczenia użytkownika na większą liczbę konsumentów z całego świata.
System webOS Hub umożliwia markom dostosowanie interfejsu użytkownika (UI) na wiele sposobów, takich jak dopracowanie ekranu głównego poprzez wybór schematu kolorów, zastosowanie stylu wizualnego zgodnego z ich identyfikacją lub wstawienie logo w celu zwiększenia widoczności. Zapewniając możliwość dostosowania systemu webOS Hub, firma LG umożliwia producentom inteligentnych telewizorów wyróżnienie swojej oferty, dostarczając jednocześnie bardziej rozbudowane i satysfakcjonujące wrażenia z użytkowania.
Dzięki zwiększonej użyteczności i funkcjom personalizacji, system webOS Hub zapewnia użytkownikom wybór treści w oparciu o ich gusta i preferencje. Funkcja Next Pick1 pozwala oszczędzić czas, polecając do trzech programów na żywo ze stacji telewizyjnych lub podłączonego dekodera, a także jeden tytuł lub aplikację VOD. Dodatkowo nowa aktualizacja obsługuje funkcję LG Magic Explorer, która wyświetla informacje istotne dla odtwarzanej treści, takie jak biogramy aktorów czy miejsca kręcenia filmów.
System webOS Hub zapewnia również lepsze wrażenia podczas oglądania dzięki funkcji Clear Voice PRO, która sprawia, że dialogi na ekranie są o wiele lepiej słyszalne. Podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji, system webOS Hub obsługuje najpopularniejsze serwisy streamingowe, takie jak Netflix, Disney+, Prime Video oraz darmowy serwis firmy LG z treściami premium – LG Channels2. Dołączą do nich nowe serwisy streamingowe, m.in. Fubo TV, a także popularne usługi gier w chmurze, w postaci NVIDIA GeForce NOW.
Oprócz dostępu do szerokiej gamy wysokiej jakości treści, kompleksowe rozwiązanie firmy LG dla inteligentnych telewizorów prezentuje szereg najnowocześniejszych funkcji. Są nimi – zaawansowane przetwarzanie obrazu, obsługa zmiennej częstotliwości odświeżania (VRR)3 oraz Game Optimizer, który oferuje precyzyjne ustawienia obrazu i dźwięku dla różnych gatunków gier. Pierwsze telewizory OLED z systemem webOS Hub od partnerskich marek telewizyjnych firmy LG zostaną wkrótce wprowadzone na rynek. Zapewnią one większej liczbie użytkowników wyjątkowe funkcje i korzyści znane już klientom firmy LG na całym świecie.
– Jesteśmy zaangażowani w udoskonalanie i rozszerzanie naszego ekosystemu webOS Hub, który wciąż przybliża coraz większej liczbie konsumentów wrażenia z użytkowania systemu LG webOS.
– Park Hyoung-sei, prezes LG Home Entertainment Company
Ponad 120 milionów urządzeń firm trzecich w 150 krajach jest obecnie wyposażonych w system webOS – liczba ta będzie rosła wraz z udostępnieniem nowego i ulepszonego webOS Hub.