Firma LG Electronics poinformowała o utworzeniu nowej marki ThinQ, która ma obejmować wszystkie wykorzystujące sztuczną inteligencję urządzenia AGD i elektroniki użytkowej oraz usługi, wprowadzone w roku 2018. LG ThinQ to produkty korzystające z technologii deep learning, co oznacza, że „uczą się” oraz komunikują między sobą. Jest to możliwe dzięki opracowanym przez partnerów rozwiązaniom AI, jak i autorskiej technologii LG DeepThinQ.
Firma LG zainicjowała swoje działania związane ze sztuczną inteligencją już podczas targów CES 2017, informując o technologii DeepThinQ i planach związanych z wyposażeniem wszystkich urządzeń AGD klasy Premium w łącze Wi-Fi. Kolejnym krokiem było otwarcie laboratorium badań nad sztuczną inteligencją w Seulu, w którym prowadzone są różnorodne prace badawczo-rozwojowe nad AI. Dzięki nim stworzono technologie umożliwiające rozpoznawanie oraz analizę głosu, ruchomego obrazu i sygnałów z czujników, a w rezultacie „uczenie się” zachowań użytkowników. Laboratorium AI przyczyniło się do opracowania inteligentnych lodówek, pralek i odkurzaczy, a także pierwszego na świecie klimatyzatora, który zapamiętuje przeznaczenie oraz sposoby użytkowania pomieszczeń.
– Wprowadzając markę ThinQ chcemy podkreślić, że inteligentne produkty LG myślą o swoich użytkownikach, by każdego dnia ułatwiać im życie. AI to kolejna bariera techniczna, dlatego jako lider w dziedzinie sprzętu AGD i elektroniki użytkowej chcemy sprawić, że sztuczna inteligencja stanie się bardziej przyjazna i przestanie budzić tak silne obawy – powiedział Han Chang-hee, szef globalnego centrum marketingowego firmy LG.
Urządzenia wyposażone w sztuczną inteligencję, które wejdą na rynek w roku 2018, będą dostępne dla uczestników targów CES w dniach 9-12 stycznia, w strefie ThinQ Zone na stoisku firmy LG.