Firma LG Electronics osiągnęła kolejny kamień milowy, uzyskując od Koreańskiego Stowarzyszenia Normalizacyjnego (KSA) certyfikat Systemu Zarządzania Sztuczną Inteligencją (AIMS) (ISO/IEC 42001)1. Certyfikat ten potwierdza priorytetowe traktowanie bezpieczeństwa danych i stosowanie odpowiedzialnych praktyk zarządzania sztuczną inteligencją w całym cyklu życia urządzeń AGD wykorzystujących sztuczną inteligencję.
ISO/IEC 42001, uznana na całym świecie norma ustanowiona wspólnie przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO) i Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną (IEC), określa podstawowe wymagania dotyczące zarządzania technologiami sztucznej inteligencji. Certyfikat AIMS potwierdza, że firma nie tylko wdrożyła, ale także i utrzymuje oraz stale ulepsza system zarządzania sztuczną inteligencją, demonstrując w ten sposób odpowiedzialne i etyczne podejście do opracowywania i stosowania rozwiązań opartych o AI.
Rygorystyczne kryteria oceny ISO/IEC 42001 obejmują różne aspekty, w tym ustalanie zasad wykorzystywania sztucznej inteligencji, ocenę ryzyka, zarządzanie ryzykiem, zgodność z zasadami etycznymi, reagowanie na zmiany przepisów i przejrzystość procesów zarządzania sztuczną inteligencją.
Uzyskanie certyfikatu AIMS potwierdza ciągłe i systematyczne wysiłki LG w celu zapewnienia najwyższych standardów rozwiązywania potencjalnych problemów związanych z produktami i usługami AI, w tym dotyczących bezpieczeństwa, uczciwości, przejrzystości i odpowiedzialności. Dzięki tej certyfikacji, firma LG chce zwiększyć zaufanie klientów i wzmocnić swoją konkurencyjność.
W ubiegłym roku firma LG, jako pierwszy producent urządzeń AGD, otrzymała weryfikację Deep Learning AI, przyznawaną przez niezależną firmę zajmującą się nauką o bezpieczeństwie – UL Company. Weryfikacja dotyczyła pralki i suszarki. Ponadto firma LG uzyskała certyfikat bezpieczeństwa sztucznej inteligencji od Koreańskiego Instytutu Technologii Przemysłowej (KITECH) za funkcje AI zintegrowane z LG WashTower.
LG aktywnie wykorzystuje inicjatywy badawczo-rozwojowe oparte na danych i sztucznej inteligencji, aby realizować swoją wizję „bezobsługowego domu”. Ma ona zapewnić użytkownikom niezwykle intuicyjne i komfortowe korzystanie z inteligentnego domu, dzięki wysokiej klasy urządzeniom domowym i usługom LG opartym o sztuczną inteligencję.
– Ten certyfikat pokazuje, że stworzyliśmy kompleksowy system zarządzania sztuczną inteligencją i dążymy do dostarczania naszym klientom bezpiecznych, odpowiedzialnych i ułatwiających życie rozwiązań opartych o AI – Jae-chul Lyu, prezes LG Electronics Home Appliance & Air Solution Company