Firma LG Electronics była w zeszłym tygodniu gospodarzem finałowej rundy 11. edycji Global IT Challenge for Youth with Disabilities (GITC). Podczas tego dwudniowego wydarzenia inspirujący młodzi uczestnicy z całego świata sprawdzali swoje umiejętności w zakresie pracy na komputerze w serii zadań na czas. W kilku kluczowych krajach uczestniczących w projekcie, takich jak Korea, Indonezja i Wietnam, impreza odbyła się w formacie hybrydowym – online i stacjonarnie.
Po sukcesie sierpniowych eliminacji GITC do ostatniego etapu konkursu zgłosiło się wielu chętnych. Ostatecznie do udziału w finale, który odbył się online, zostało zaproszonych ponad 320 uczestników z 16 krajów. Po rywalizacji w czterech konkurencjach – eTool, eLifeMap, eContent i eCreative – młodzi uczestnicy zebrali się zarówno osobiście, jak i online na ceremonii wręczenia nagród, podczas której wyróżniono tegorocznych zwycięzców, a jednocześnie byłą to okazja do spotkania wszystkich uczestników i wymiany doświadczeń.
Konkurencja eTool sprawdza umiejętności uczestników w zakresie tworzenia i edytowania prezentacji w programie Microsoft PowerPoint oraz wykorzystywania funkcji i wzorów do obliczania i porządkowania danych w programie Microsoft Excel. eLifeMap polega na przeprowadzaniu zaawansowanych wyszukiwań tekstowych i graficznych w sieci w celu rozwiązywania codziennych problemów, natomiast eContent ocenia umiejętność tworzenia i edytowania filmów na określony temat. Wreszcie składająca się z dwóch części konkurencja eCreative wymaga od uczestników napisania oprogramowania do samochodu autonomicznego (eCreative_SmartCar) oraz opracowania pomysłu na technologię ułatwiającą życie osobom niepełnosprawnym (eCreative_IoT).
Firma LG, wspólnie z Ministerstwem Zdrowia i Opieki Społecznej Korei Południowej, organizuje GITC od 2011 roku. Program powstał z myślą o pomocy młodzieży z niepełnosprawnościami poprzez niwelowanie różnic w dostępie do technologii cyfrowych. Zwiększa to możliwości wykorzystania przez młodzież technologii informatycznych w celu zwiększenia szans na zatrudnienie i zdobycie wyższego wykształcenia. Odbywający się już jedenasty rok z rzędu konkurs organizowany przez LG Electronics i Komitet Organizacyjny GITC przyciągnął do tej pory łącznie około 4000 młodych uczestników.
Wykorzystując GITC jako kamień milowy w rozwoju akademickim i zawodowym, po zakończeniu konkursu uczestnicy podejmowali kolejne wyzwania, aby spełnić swoje marzenia. Faiza Pulri Adila z Indonezji, która wygrała w klasyfikacji ogólnej GITC 2018, studiuje inżynierię nanotechnologii na Uniwersytecie Airlangga w Indonezji. Natomiast Tanapon Cheenmanee z Tajlandii, pierwsza osoba z niepełnosprawnością rozwojową, która wygrała w klasyfikacji ogólnej GITC 2016, zwiększa świadomość na temat niepełnosprawności, występując w popularnych programach tajskiej telewizji.
– Wspólnie z moimi przyjaciółmi pracowałem bardzo ciężko przez wiele dni, aby przygotować się do konkursu, ponieważ uznałem to za idealną okazję, aby doskonalić swoje umiejętności. Jestem zaszczycony, że zostałem tegorocznym laureatem Global IT, co z całą pewnością zmotywuje mnie do jeszcze bardziej intensywnej nauki, aby osiągnąć swoje marzenia. – Varinporn Thongjamnong, 19-latek z Tajlandii i zwycięzca w klasyfikacji ogólnej Global IT Challenge 2022
— Technologia pomaga nam wszystkim pokonywać przeszkody w codziennym życiu i stanowi swego rodzaju uniwersalny język, który wykracza poza granice, kulturę i wiele innych różnic. Mamy nadzieję, że ci wspaniali młodzi ludzie, którzy wystartowali w tegorocznym konkursie, czują się zmotywowani do podejmowania jeszcze większych wyzwań w przyszłości – Kim In-kyu, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego GITC
Jak podkreślono w planie LG o nazwie Better Life Plan 2030, GITC jest jedną z wielu inicjatyw firmy w kluczowych obszarach dostępności i włączenia społecznego. W ramach swojej kompleksowej strategii zaangażowania społecznego firma LG intensywnie inwestuje w przyszłe pokolenia. Będzie nadal prowadzić różne wydarzenia i programy zaprojektowane specjalnie, aby wspierać następne pokolenie liderów poprzez rozwijanie ich umiejętności i możliwości.