Tuż przed największym wydarzeniem sportowym w Stanach Zjednoczonych, firma LG Electronics zaprezentuje spot reklamowy z udziałem Liama Neesona. Film prezentuje najnowszy telewizor LG SIGNATURE OLED. Jest to pierwsza reklama w historii LG, która zostanie zaprezentowana podczas finału Super Bowl. Film, podsumowujący dokonania firmy LG w dziedzinie telewizorów jest owocem współpracy producenta Ridley’a Scotta oraz reżysera Jake’a Scotta.
Ojciec i syn skupili się na tym, by pokazać w nim telewizor przyszłości, który już dziś jest w zasięgu ręki wielu konsumentów.
Film podkreśla znaczenie rewolucyjnej technologii OLED w świecie innowacyjnych rozwiązań wyznaczających przyszłe kierunki rozwoju sprzętu domowej rozrywki. Bohaterem reklamy jest najnowszy flagowy model telewizora LG OLED, którego matryca zapewnia doskonałą jakość obrazu o idealnej czerni, niezrównanym kontraście oraz bogatej palecie barw. Wbudowana w elegancki, zdumiewająco cienki, szklany panel dostarcza nie tylko wyjątkowych wrażeń filmowych, ale także estetycznych – zagwarantowanych dzięki zastosowaniu koncepcji wzorniczej Picture-on-Glass.
– To dynamiczny, krótki film – powiedział słynny reżyser sir Ridley Scott, producent spotu LG. – Opowiada o ciągłym dążeniu do wprowadzania innowacji, które pozwalają stworzyć technologie jutra.
Bohater, w którego wcielił się Neeson, jest „człowiekiem z przyszłości”, który ma ujawnić światu „telewizor jutra” po to, by wszyscy mogli cieszyć się nim już dziś. Historia tej postaci jest więc metaforą pionierskich prac prowadzonych przez firmę LG nad innowacjami w dziedzinie telewizorów OLED.
– Mój bohater jest tajemniczym człowiekiem z przyszłości, który przybył do naszych czasów z bardzo ważną misją – mówi Neeson. – Jest uosobieniem pewnej postawy, ciekawości świata i przyszłości, którą ma w sobie każdy z nas.
– Naszym celem było stworzenie świata, którego odbiorca nigdy nie widział, świata tak wyjątkowego jak technologia OLED – powiedział Jake Scott, reżyser spotu reklamowego LG.
Firma LG postanowiła wykorzystać doświadczenie oraz kreatywność dwóch hollywoodzkich osobistości, Ridley’a i Jake’a Scottów, którzy słyną nie tylko z nagradzanych filmów, ale także z cieszących się uznaniem reklam. Zarówno ojciec, jak i syn mają na swoim koncie sukcesy związane ze spotami emitowanymi podczas najważniejszego wydarzenia sportowego USA: Ridley dzięki filmowi 1984 dla firmy Macintosh, a Jack dzięki reklamie firmy Budweiser Lost Dog.
Także Neeson wśród licznych sukcesów może wymienić udział w reklamie wyemitowanej podczas transmisji z finału Super Bowl, słynnym spocie Clash of Clans z ubiegłego roku, który w serwisie YouTube zyskał miano najczęściej oglądanego filmu reklamowego z finału Super Bowl. Neeson oraz Ridley Scott współpracowali ostatnio przy pełnym akcji filmie Królestwo niebieskie z roku 2005, tak więc zapowiada się, że najnowsza reklama LG będzie równie emocjonująca.
– Ridley i Jake tworzą niezwykle kreatywny zespół,- powiedział Neeson. – Po prostu wiesz, że jesteś w dobrych rękach.
Nowy LG OLED SIGNATURE został nagrodzony tytułem „Best TV Product” w konkursie Official Best of CES® 2016 Awards organizowanym przez magazyn Engadget. Eksperci docenili wyjątkową estetykę oraz zachwycającą jakość obrazu, którą dostarcza najnowszy telewizor LG. Model z linii SIGNATURE jest dużym osiągnięciem, zarówno pod względem technicznym, jak i z punktu widzenia wzornictwa – wyposażono go w niespotykanie smukły, zaawansowany panel OLED (ok. 2,5 mm), tylną ściankę wykonaną z przezroczystego szkła oraz soundbar z głośnikami skierowanymi do wprost na widza.
– W pierwszej chwili zadziwił mnie jego kształt. Jest niezwykle cienki, gładki, prosty i elegancki – powiedział Ridley Scott.
Flagowe telewizory LG SIGNATURE OLED, to ekrany o przekątnej 77 oraz 65 cali. Wyróżnia je wyjątkowy kontrast, bogata paleta barw, rozdzielczość 4K Ultra HD oraz możliwość wyświetlania obrazu o poszerzonym zakresie tonalnym (HDR). Telewizory z tej serii uzyskały certyfikat UHD Premium wydany przez konsorcjum UHD Alliance. Ponadto, nowe telewizory LG OLED są zgodne ze standardowymi formatami HDR opracowanymi przez czołowych nadawców, studia filmowe i producentów elektroniki użytkowej, takimi jak HDR10 i DolbyVision. Dzięki temu są jednymi z pierwszych telewizorów kompatybilnych ze wszystkimi formatami.
W odróżnieniu od paneli LCD, w których diody LED podświetlają poszczególne fragmenty ekranu, matryca OLED pozwala na niezależne włączanie lub wyłączanie pojedynczych pikseli. Dzięki temu, telewizor OLED wyświetla żywe barwy i wyraźne różnice w cieniach, nawet wtedy, gdy obok siebie znajdują się jasne obiekty oraz bardzo ciemne obszary – co nie jest możliwe w przypadku matryc LCD, na których występuje efekt halo (efekt aureoli).
Nowe modele LG SIGNATURE, prezentowane w filmie reklamowym, wchodzą w skład oferty telewizorów LG OLED na rok 2016, którą podzielono na cztery serie, obejmujące łącznie osiem modeli. Wszystkie telewizory z tej linii produktowej są wyposażone w nową platformę SMART TV – system webOS 3.0. Dzięki temu użytkownicy mogą cieszyć się funkcjami umożliwiającymi łatwe i szybkie wyszukiwanie oraz przełączanie treści – w tym audycji telewizyjnych na żywo, treści przesyłanych strumieniowo oraz odtwarzanych z urządzeń zewnętrznych.