czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Liberty Global, spółka matka UPC Polska, ogłosiło wyniki na koniec 2014r.

    Zobacz również

    Liberty Global, spółka matka UPC Polska, ogłosiło wyniki na koniec 2014 r. UPC Polska, lider innowacyjnych usług cyfrowych: telewizji, internetu i telefonii, w czwartym kwartale 2014 roku konsekwentnie zwiększało sprzedaż usług cyfrowych. Na koniec grudnia ub. roku UPC Polska miało 1 437 400 klientów, którzy korzystali z 2 755 000 usług.

    - Reklama -

    Kluczowe wydarzenia 2014 roku:

    • Wzrosła liczba sprzedanych usług RGU telewizji cyfrowej, internetu i telefonii zarówno w porównaniu do III kwartału 2014 r., jak i rok do roku;
    • Wprowadzona została innowacyjna platforma Horizon i usługa MyPrime Filmy i Seriale;
    • UPC Polska postawiło na mobilność i swobodę korzystania z usług, rozwijając aplikację UPC Phone i wprowadzając aplikację Horizon Go oraz usługę UPC Wi-Free;
    • W wyniku przejęcia lokalnych operatorów UPC konsolidowało rynek i inwestowało w zwiększanie zasięgu swoich usług;
    • UPC postawiło na dalszy rozwój sieci sprzedaży, otwierając pierwsze salony i punkty obsługi w galeriach handlowych;
    • Ramiro Lafarga został nowym prezesem UPC Polska.

    W czwartym kwartale liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła do 918 800, czyli o 16 000 w porównaniu do stanu na koniec III kwartału 2014 r. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w tym czasie o 27 100, do poziomu 997 200, a telefonii – o 12 000 i wyniosła 556 400. Klienci coraz chętniej wybierali Telewizję Cyfrową UPC, w efekcie czego liczba odbiorców wypieranej przez technologię cyfrową telewizji analogowej wyniosła 282 600. Na koniec czwartego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wzrosła łącznie o 46 300 do 2 755 000. Łączna liczba klientów wyniosła 1 437 400, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 16 800.

    Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, do poziomu 82,6 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej, a potrójną usługę wybrało już 34,3 proc. klientów. W porównaniu do czwartego kwartału 2013 roku liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła o 70 500, internetu o 81 300, a telefonii o 34 600.

    Swoboda korzystania z usług

    W ramach udostępnionej w maju aplikacji Horizon Go klienci UPC Polska zyskali dostęp do mobilności i wieloekranowości – aplikacja umożliwia oglądanie ulubionych programów telewizyjnych i korzystanie z biblioteki VoD na trzech urządzeniach mobilnych jednocześnie, także poza domem. To kolejny krok w budowaniu mobilnego dostępu do usług. UPC Polska cały czas rozwija aplikację UPC Phone, pozwalającą korzystać z taryfy telefonu stacjonarnego na smartfonie, a w kwietniu udostępniło usługę UPC Wi-Free czyli sieć 600 000 hotspotów, udostępnianych przez udostępnianych przez modemy klientów.

    Horizon – telewizja nieskończonych możliwości
    Rok 2014, a czwarty kwartał w szczególności, stały pod znakiem platformy Horizon, innowacyjnej usługi, łączącej telewizję z interaktywnością internetu. Po udostępnionej w maju aplikacji Horizon Go, w czwartym kwartale UPC wprowadziło na rynek dekoder Horizon, który łączy w sobie telewizję, Internet i telefonię. Usługa pozwala klientom UPC na korzystanie z atrakcyjnych funkcji m.in. dostępu na ekranach TV do mediów społecznościowych takich jak Facebook, YouTube i Twitter, personalizację oferowanych treści na podstawie preferencji użytkownika, oraz m.in. możliwość nagrywania do czterech programów jednocześnie. W tym samym czasie UPC udostępniło klientom nową usługę My Prime Filmy i Seriale – katalog ponad 1000 filmów, odcinków seriali oraz bajek, dostępnych bez limitu, na żądanie w ramach stałej opłaty miesięcznej.

    UPC konsoliduje rynek i otwiera punkty obsługi w centrach handlowych
    UPC Polska kontynuowało konsolidację rozdrobnionego rynku kablowego, by zapewnić skalę do innowacji. W maju 2014 roku UPC Polska przejęło operatora Telco Lublin, obejmującego swoim zasięgiem ponad 53 tys. gospodarstw domowych. W listopadzie UPC Polska zwiększyło zasięg usług w Grodzisku, Milanówku i Otwocku, a w grudniu przejęło spółkę Azart-Sat, operatora telekomunikacyjnego, działającego w województwie dolnośląskim i opolskim, a dostarczającego internet, telefon oraz telewizję. Klienci operatora korzystają z blisko 19 tys. usług.

    Wraz z przejęciem Telco Lublin UPC Polska rozpoczęło inwestowanie w salony i punkty sprzedaży położone w centrach handlowych. W 2014 roku w centrach handlowych powstało dziewięć nowych salonów i punktów sprzedaży UPC, a plan na ten rok to łącznie 50 takich placówek.

    Większy wybór cyfrowych treści
     W 2014 roku UPC włączyło wiele kolejnych kanałów, m.in. ID HD, Polsat Film HD, TV Puls HD, Tele5 HD, Stopklatka HD, a także Muzo TV i Disco Polo Music, a w samym tylko czwartym kwartale: Fokus TV HD, Filmbox Arthouse HD i Filmbox Action. Na koniec IV kwartału liczba oferowanych kanałów wyniosła 155, w tym 53 w jakości HD. Klienci telewizji cyfrowej mają też dostęp do pakietów dodatkowych, m.in. Canal+ i HBO, oraz do bibliotek VoD – MyPrime Filmy i Seriale oraz UPC NA ŻADANIE z ponad 5000 programami, w tym ponad połowy bezpłatnie. W sierpniu abonenci Telewizji Cyfrowej UPC mogli też wykupić m.in. dostęp do FIVB Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn Polska 2014 w najatrakcyjniejszej cenie na rynku.

    Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska, powiedział: Rok 2014 był dla UPC Polska rokiem przełomowych innowacji, takich jak wprowadzenie platformy Horizon, która oferuje dostęp do unikatowych funkcji i bogactwa cyfrowej telewizji, w tym ofert na życzenie jak MyPrime Filmy i Seriale. UPC kontynuowało strategię rozwoju mobilności swoich usług, wprowadzając m.in. Horizon Go, aplikację pozwalającą na oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych, także w zasięgu sieci darmowych hotspotów UPC Wi-Free. Wierzę, że nowoczesna sieć, oferująca najlepszej jakości internet i nowe produkty, wraz z działaniami zorientowanymi na zwiększanie satysfakcji klientów będą istotnymi czynnikami dalszego rozwoju UPC w kolejnych latach.

    Internet od UPC szybki i konkurencyjny cenowo
    Dzięki stałym inwestycjom w rozwój, obecnie w zasięgu najnowocześniejszej sieci UPC Polska znajduje się ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które mogą korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s i 300 Mb/s (w ofercie dla biznesu). Dzięki temu UPC Polska przyczynia się aktywnie do wypełnienia celów Europejskiej Agendy Cyfrowej w zakresie dostępu do szerokopasmowego internetu. Usługa świadczona przez UPC Polska została uznana w marcu przez Urząd Komunikacji Elektronicznej za najbardziej konkurencyjną na rynku, biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny. Jak przyznało UKE w przypadku dostępu o przepływności do 60 Mb/s najkorzystniejsza oferta – UPC – ze średnim kosztem 61,25 zł jest o 40 proc. tańsza niż oferta konkurenta, przy zobowiązaniu na 12 miesięcy. W kategorii powyżej 100 Mb/s internet UPC (z rachunkiem 81,25 zł za 250 Mb/s) również okazał się najkorzystniejszą ofertą na rynku – różnica cenowa do najdroższego konkurenta wyniosła aż 78 proc. na korzyść UPC.

    Wsparcie dla biznesu i edukacji
    UPC Polska jest aktywnym uczestnikiem i wspiera rozwój gospodarki cyfrowej opartej na wiedzy. Dlatego realizuje program dla przedsiębiorców z globalnymi ambicjami Think Big. We wrześniu, pod hasłem „We share your passion for business”, ruszyła II edycja programu.

    Także we wrześniu Akademia e-Seniora UPC, projekt edukacji cyfrowej osób w wieku 50+, znalazł się wśród „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” opublikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. UPC Polska było też partnerem raportów i analiz – w Brukseli zaprezentowało raport „Cyfrowa przyszłość Polski – fundamenty rozwoju konkurencyjnej gospodarki w dobie globalizacji” przygotowany dla UPC Polska przez Amarach Research i Deloitte. W czerwcu zaprezentowano rekomendacje do raportu „Konkurencyjna Polska” – publikacji przygotowanej przez zespół pod kierownictwem prof. Jerzego Hausnera. Jej partnerem były UPC Polska oraz Konfederacja Lewiatan.

    ŹródłoUPC
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...