Bespoke to możliwość wyposażenia domu lub mieszkania w sprzęt o spersonalizowanym designie oraz funkcjach. To jedno rozwiązanie, które dzięki mnogości dostępnych opcji, dopowiada gustom użytkowników, niezależnie od ich stylu czy trendów panujących w danym zakątku świata. Oto, jak lodówki Samsung Bespoke podbijały kolejne rynki. Celem wprowadzenia linii Samsung Bespoke było to, aby urządzenia były nie tylko maksymalnie funkcjonalne, ale także aby były integralnym elementem kreowanej przestrzeni domowej.
W przypadku lodówek Bespoke użytkownicy mogą wybrać nie tylko kolor paneli zewnętrznych, ale także ilość i rodzaj modułów, z którego składało się będzie urządzenie. Na całym świecie idea Bespoke interpretowana była w nieco odmienny sposób, w efekcie powstały wyjątkowe projekty – od unikalnych i zapierających dech w piersiach grafik aż po rozszerzenie funkcji urządzenia.
Redefinicja pojęcia sztuki użytkowej i aukcja w Polsce
We wrześniu br. w warszawskim DESA Unicum, wiodącym domu aukcyjnym w kraju oraz ósmym co do wielkości domu aukcyjnym w Europie, zlicytowano lodówkę Samsung Bespoke z ilustracją francuskiego artysty Thibaud Hérem, przedstawiającą „Chateau de Fontainebleau” – budynek o wielkim znaczeniu dla francuskiej sztuki i kultury. Na aukcji znalazły się różne nietypowe przedmioty sztuki użytkowej, w tym meble, rzeźby i akcesoria domowe. Lodówka Samsung Bespoke to pierwsza lodówka w Polsce, która jako przedmiot sztuki użytkowej, została zlicytowana podczas takiej aukcji. Dochód ze sprzedaży lodówki przekazany został Stowarzyszeniu Przyjaciół Muzeum Narodowego w Warszawie na budowę nowej kolekcji muzeum oraz na projekt „Autoportrety XXI”, wspierający współczesnych polskich artystów.
Nowe sposoby na personalizację domów w Singapurze
Design urządzeń Bespoke w Singapurze odzwierciedla różnorodne, w tym te najbardziej odważne pomysły konsumentów, oferując im jedyną w swoim rodzaju koncepcję domu z przymrużeniem oka. W hołdzie powszechnej miłości do disneyowskich postaci Samsung wprowadził w sierpniu br. kolekcję Bespoke Disney. W jej skład weszły urządzenia z motywami najbardziej lubianych postaci Disneya, dając konsumentom z Singapuru możliwość wprowadzenia odrobiny dziecięcego klimatu i nostalgii dziecięcych lat do projektu domowych wnętrz.
Celebracja innowacyjności i różnorodności w Indonezji
W ramach obchodów 77. rocznicy Dnia Niepodległości Indonezji Samsung nawiązał współpracę z dwiema indonezyjskimi ilustratorkami Kathrin Honesta i Rachel Ajeng, aby zaprezentować limitowane edycje paneli frontowych Bespoke, a także szafy odświeżającej ubrania AirDresser. Konsumenci mogą wybierać spośród trzech wzorów: „Butterfly Garden” i „Timun Mas” autorstwa Kathrin Honesty lub „Reimagine Indonesia” Rachel Ajeng. Projekty podkreślają etniczną i kulturową różnorodność Indonezji, pozwalając tamtejszym konsumentom cieszyć się dziełami sztuki w domach, a jednocześnie czuć dumę ze swoich korzeni.
RPA i nieograniczone możliwości projektowania Bespoke
W Republice Południowej Afryki, po raz kolejny odbędzie się konkurs „Samsung Bespoke Home Challenge”. Przez dwa tygodnie uczestnicy będą projektować swoją wymarzoną kuchnię oraz przestrzeń domową. Wybrano już czterech finalistów, a zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony na początku 2023 roku. Wyzwanie to stanowiło będzie pole do popisu dla kreatywności użytkowników, a także pozwoli im stworzyć wymarzony projekt domu bazujący na ultra konfigurowalnej i eleganckiej serii Bespoke.
Z kolei w Korei Samsung ogłosił zwycięzcę konkursu na projekt lodówki #BESPOKERendezvous. Około 28 tysięcy osób głosowało online, aby wyłonić dziesięciu finalistów spośród 1 114 nadesłanych prac. Podczas specjalnie zorganizowanego eventu #BESPOKERendezvous, który stanowił również ceremonię wręczenia nagród, ogłoszono zwycięstwo inspirowanego wodą projektu „Floating Rings” autorstwa Cho Kyung-min.
Nowy poziom personalizacji w USA
W Stanach Zjednoczonych firmy Samsung i Lowe’s połączyły siły, wprowadzając na rynek limitowaną kolekcję paneli frontowych lodówek Bespoke, która oferuje konsumentom rozszerzone możliwości dostosowania przestrzeni do własnych potrzeb i wyrażenia swojego unikalnego stylu. Panele, które można łączyć i dopasowywać na różne sposoby pod względem kolorystyki i wykończenia są dostępne wyłącznie w sklepach Lowe’s, aż do wyczerpania zapasów.
Panele te zostały zaprojektowane przez trzech artystów: Alexa Meade, Amber Vittoria i Domonique Brown. Każdy projekt łączy w sobie charakterystyczne style i punkty widzenia artystów, pozwalając amerykańskim konsumentom na wyeksponowanie ich indywidualności.
Co więcej, Samsung zamierza wprowadzić wkrótce na rynek nowe panele MyBespoke, które umożliwiają wyświetlanie ulubionych dzieł sztuki, zdjęć rodzinnych czy kreatywnych projektów na personalizowanych drzwiach lodówki Bespoke typu French Door. W ramach personalizacji konsumenci mogą również wybierać spośród różnych kolorów paneli i opcji wykończenia, co pozwala im stworzyć jedyną w swoim rodzaju lodówkę.
Meksyk i nowo otwarty flagowy sklep Bespoke Home
Samsung dostarcza urządzenia Bespoke do klientów na kolejnym rynku poprzez udane otwarcie flagowego sklepu Bespoke Home w Mexico City. W efekcie Meksyk jest pierwszym krajem w Ameryce Łacińskiej, w którym wprowadzono tę linię produktów. Nowy flagowy sklep znajduje się w Centro Comercial Perisur, jednym z największych centrów handlowych w kraju, które odwiedza średnio 2 miliony osób miesięcznie. Sklep oferuje szeroką gamę urządzeń Bespoke Home, w tym lodówki, piekarniki i pralki, dzięki czemu kompleksowo zaspokaja potrzeby użytkowników w zakresie sprzętu gospodarstwa domowego. Odwiedzający go mogą również zapoznać się z usługą Samsung SmartThings, co pozwala im w pełni doświadczyć możliwości zintegrowanego, rozszerzonego i spersonalizowanego zarządzania domem.
Australijskie uznanie dla innowacyjnej doskonałości
Podczas konkursu „Australian Good Design Awards 2022”, trzy urządzenia Bespoke Home Samsung – oczyszczacz powietrza Cube AX53, lodówka oraz szafa AirDresser – zdobyły złoto w kategorii wzornictwa użytkowego. Nagroda ta stanowi wyraz uznania dla imponującej innowacyjności i najwyższej klasy design’u produktów, które poprawiają jakość życia Australijczyków. Wyróżnienia „Australian Good Design Awards” są uważane za najważniejsze w kraju nagrody w tej kategorii, potwierdzające tym samym kreatywność inżynierów marki oraz niezawodność urządzeń.
Korea – poznaj świat rzeczywisty i wirtualny
Konsumenci w Korei mogą cieszyć się produktami Bespoke zarówno w realnym życiu, jak i w metawersum. Firma Samsung uruchomiła tam nową usługę Home Meta, opartą na wirtualnej rzeczywistości 3D, która pozwala użytkownikom wybierać i korzystać z produktów Bespoke w środowisku podobnym do domowego. Mogą oni wybrać model i kolor urządzenia, o którym marzą, przeglądać produkty niedostępne jeszcze w sklepach i symulować jak urządzenia będą wyglądać w ich domu za pomocą wirtualnej usługi.
W Stanach Zjednoczonych i innych regionach użytkownicy mają dostęp do Wirtualnego Salonu Bespoke, który zabiera ich w wirtualną podróż po prawdziwym salonie Bespoke. To doświadczenie pozwala klientom odkrywać, dopasowywać oraz kupować produkty z tej linii oraz umożliwia użytkownikom z całego świata spotykanie się i wirtualne dzielenie się swoją pasją.